zondag, oktober 07, 2007

Nieuw: de weekendcolumn

Het is heel gek: als ik in het weekend niets schrijf, dan krijg ik vrij veel bezoekers; schrijf ik wél, dan komt het aantal nauwelijks boven de honderd uit. Wil dit blog dus echt een succes worden, dan moet ik helemaal stoppen.

Maar dat gaat niet gebeuren. Want er komt weer iets nieuws: de weekendcolumn. En de weekendcolumn is een interactieve column. Want de onderwerpen worden door jullie aangedragen o lezers. Jullie mogen in de vorm van trefwoorden (hoe verrassender hoe beter, natuurlijk) aangeven waar ik een weekend later over schrijf. Noemen jullie bijvoorbeeld ´Vader Abraham´, ´theelepels´ en ´Schin op Geul´ voorkomen, dan probeer ik daar een consistent stukje over te schrijven. Ik denk dat een stuk of acht trefwoorden genoeg zijn, dus hier geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Ik ben benieuwd.

13 opmerkingen:

Jeska zei

Dat is leuk.
Ik schrijf op wat als eerste in me opkomt: Links schrijvers en rechts schrijvers.

En niet stoppen hoor!
Het is veel en veels te leuk.
Misschien zeggen we het niet genoeg, Jan Paul. Credit where credit's due... DUS:
Tien met een griffel voor je geweldig leuke blog!

Ingrid zei

Sorry, ik was de hele dag weg.
Maar mijn trefwoord is: paddenstoelen.
Leuk idee, een interactieve column!

(Oja, die keer dat je niet schrijft en je zoveel bezoek krijgt? Dat ben ik. Bijna elke keer. Dan hoop ik dat mijn feed in de war is, of nog niet bijgewerkt. Compliment, toch?)

coen zei

Kerstliedjes

Thomas zei

- Watermeloen
- Biefstuk
- Radijs
- Bounty

En de relatie tussen die vier.

Jan Paul zei

Hartelijk dank! Jullie hebben precies begrepen wat de bedoeling was.

Er kan er nog een of twee bij.

Ik had inderdaad bewust een foto genomen van een linkshandige schrijver, Jeska. Het moesten mijn handen kunnen zijn. En deze lijken echt heel erg op die van mij: van die kleine met nog wat babyvet eraan.

Ingrid, heb jij zo´n rss op dit blog? En krijg je dan een melding bij elk nieuw stukje of bij elk nieuw commentaar?

FRank zei

Nijlpaarden en filosofie graag, Jan Paul.

En ik vind dit een heel leuk idee!

Ingrid zei

@Jan Paul,
Ik krijg een melding bij elk nieuw stukje. Voor de comments bij een stukje moet ik een aparte feed instellen. Dat is wel jammer. En het maximum aan bijwerken is per kwartier. Maar het is handiger dan elke keer kijken natuurlijk.
Hoe gaat dat als je zelf blogger bent? Ben je je eigen grootste bezoeker?

Jan Paul zei

Nou dit zijn ze dan:

links schrijvers en rechts schrijvers
paddenstoelen
kerstliedjes
de relatie tussen watermeloen, biefstuk, radijs en bounty
nijlpaarden
filosofie

Precies goed. Ik ga aan de slag. Zaterdag of zondag het resultaat.

Thomas zei

Ik verheug me erop!

Jeska zei

Jan Paul, wat ik me afvroeg, werkt Blogspot met de herkenning van IP adressen?
Net als bij You Tube?
Daar maakt het niet uit hoe vaak dezelfde pc inlogt, deze wordt gewoon als 1 tel gerekend. (zie de teller bij het filmpje) Want als Blogspot ook zo telt, dan heb je inderdaad extra hits in het weekend. Toch?

FRank zei

Ik tel dan ook nog dubbel, Jeska. Ik werk op school en kijk als ik mezelf pauze geef. Maar vaak 's avonds ook nog, want dan zijn er vaak veel reacties bij.

Jeska zei

Maar dan tel je als twee, als je op twee pc's werkt met ieder hun eigen IP adres. Ook al kijk je bv twintig keer.
Tenminste als de telling zo werkt!

Jan Paul zei

Ik werk met Statcounter, Jeska. En ik begrijp er geen hout van hoe het werkt. Hij herkent inderdaad ip-adressen, maar hij onthoudt ze niet altijd. Heeft volgens mij ook met de instellingen van de bezoekers te maken. Qua cookies toestaan of niet. Ik gebruik het programma vooral als richtlijn.