woensdag, oktober 17, 2007

Marcus Miller


Marcus Miller is in Amsterdam. En Marcus Miller is een van de beste bassisten ter wereld. Het geluid dat hij uit zijn bas krijgt bezorgt mij hetzelfde gevoel in mijn buik als een luchtzak in een vliegtuig of een ernstige verliefdheid. Miller is de absolute meester van het hammer & slappen: met de duim op de dikke E-snaar trommelen en met de vingers aan de dunnere snaren plukken. Maar Miller doet meer dan dat. Je ziet zijn handen maar nauwelijks bewegen, maar ondertussen legt hij de snaren in de knoop, wurgt hij ze, trekt hij ze uit elkaar en mishandelt hij ze op minstens dertig manieren. Allemaal in een miljoenste van een seconde. En allemaal perfect ritmisch. Het is niet fijn om de bas van Marcus Miller te zijn. Alleen al met zijn duim moet hij in staat zijn om een flinke stapel karateplanken doormidden te slaan.

Het concert is uitverkocht. Ik ben er ook niet bij. En daarom hier een schrale troost...

2 opmerkingen:

bibi zei

Ik had graag met je mee gewild!!!

Jan Paul zei

Ik vrees dat we vanavond toch gewoon thuis op de bank zitten. Kunnen we wel fijn luisteren naar cd-muziek.