dinsdag, oktober 09, 2007

Leuke vragen

Tijdens de Kinderboekenweek komen schrijvers als ik traditioneel uit onze grotten, spelonken en van onder putdeksels vandaan komen gekropen om scholen te bezoeken. Tegenwoordig vraag ik of kinderen van te voren vragen kunnen bedenken. In dit geval over de geheime dienst. Vandaag was ik op een geweldige school. Dat blijkt alleen al uit een paar van de leukste vragen (ik heb ze nog niet allemaal kunnen bekijken):

  • Wat gebeurt er als een politiehond een spion achterna zit? Wie wint er dan?
  • Waarom houdt de geheime dienst alles geheim?
  • Hoe pleeg je een overval?
  • Hoeveel terroristen heeft u al gevangen?
  • Hoeveel soorten gif heeft u al ontdekt?
  • Zitten er ook heksen bij de AIVD?
  • Waarom schrijft u allemaal van die boeken?
  • Beschermt u de koningin ook?
  • Hebben jullie veel goefend?
  • Maakt de AIVD ook iets?
  • Hoe kom je stiekem het gebouw binnen?

5 opmerkingen:

Jeska (undercover) zei

Geweldig, wat een mooie vragen.
Het is toch wel leuk om zo nu en dan uit die spelonk te kruipen.
Maar pssst... Geheim Agent JP-007
Krijgen we alleen de vragen? Of ook de antwoorden?

Daphne zei

Heel erg leuk die vragen! Hoe werkt dat trouwens? wordt jouw agenda dan volgeboekt door je uitgever, of krijg je zelf rechtstreeks uitnodigingen van scholen?

Mocht je nog in de buurt van Brussel komen.... ik weet nog wel een leuk schooltje.....

ted zei

Maar nu de belangrijkste vraag: wéét je de antwoorden op al deze vragen ook?

Jan Paul zei

Daphne, die lezingen gaan via de SSS (www.sss.nl). Ik ben wel een paar keer in België geweest voor lezingen, maar dat was weer op uitnodiging van de Vlaamse Stichting Lezen. Het lijkt me erg leuk om voor een klas te staan met kleine Joostensjes!

En wat betreft de antwoorden op de vragen. Ehm... nee, ik weet ze niet allemaal. Maar ik zal Sybrand van Hulst zeker aan de tand voelen over het aantal heksen bij de AIVD.

En over de koningin.

ted zei

Eh, ik bedoelde eigenlijk de antwoorden op de vragen: hoe pleeg je een overval en hoe kom je stiekem een gebouw binnen? - Ik vraag het niet voor mezelf, hoor!