zondag, oktober 21, 2007

In vuur en vlam...

´Hé, net een mannetje!´ dacht Grzegorz Lukasik toen hij in het vuur staarde. ´Hij lijkt op iemand. Maar op wie?´ Daar hoefde Grzegorz niet lang over na te denken, want het was niet zomaar een vuur. Het vuur was gemaakt tijdens een herdenking van Paus Johannes Paulus (voor vrienden Jan Paul) II. Lukasik maakte er meteen een foto van. Eenmaal thuis bekeek hij de foto nog eens in het groot op de computer. De foto was genomen om 21:37:30 uur. Dat tijdstip kende hij. Het was precies het tijdstip waarop de Paus zijn laatste adem uit blies. Wooooooah! Spooky...

15 opmerkingen:

ted zei

Dadelijk ga je nog vertellen dat die Grzegorz Lukasik nog een Pool is ook, net als de vorige paus!

Jan Paul zei

Ja Ted... het is echt waar. Grzegorz Lukasik ís een Pool. Sterker nog, hij is ook nog eens in precies hetzelfde land als JPII geboren. Eng hè?

Maar zou het een teken zijn dat hij nu brandt in de hel? Nee toch? Zo´n zonde is het toch niet om rooms katholiek te zijn?

Thomas zei

Woooooooooah ja!

Gina zei

hahahaha. sorry dat ik lach. een in de hel brandende paus hahaha, oei, da's heiligschennis, rap op je blote knietjes JP en voor elke dag dat je leeft een rozenkrans gebedje doen! als ik de naam van deze jongeman intiep, komt jouw blog meteen op de eerste pagina. dus alle devote katholieken vinden van nu af aan hun weg naar Jan Paul's blog! de foto die jij erbij plaatste past mooier dan wat een krant in Brisbane Australie deed.

zo zag ik dus een gezicht in de tegels van onze keuken, heb er ook een foto van gemaakt. dacht misschien dat het een vroegere bewoner was, deze goede man had zich in de keuken doodgeschoten, was een WO I soldaat... de overbuurvrouw heeft hem gevonden, wat heet, ze keek door het raam van de keuken en zag hem zitten. maar alle bewoners daarna zeggen dat er niks vreemds is aan dit huis, verder. het spookt er niet. en ik kan ook niet zeggen dat dit huis me kippenvel bezorgt. ja, omdat het er zonder de kachel aan ijs en ijskoud is, maar verder alles gewoon. moet de foto eens zoeken. want ik zocht op de tegels naar het gezicht, maar kan het dus niet meer vinden...

ted zei

Het móét wel een wonder zijn, gezien het feit dat dat flakkerende vuur in de vorm van de paus zo lang in dezelfde "houding" stil bleef staan opdat Grzegorz voldoende tijd had om zijn fototoestel te pakken en een foto te maken.

Gina zei

na turen en turen toch gevonden. let niet op de hondenharen svp.

http://www.writingaffairs.com/tegelgezicht.jpg

Jan Paul zei

Jahaa. Da´s een gezichtje.

Mijn lerares Nederlands van vroeger (Jikkie van der Giessen, later wethouder te 020) vertelde eens over een soortgelijk verhaal. Maar dat was een soort foto-achtige afbeelding op een tegel. Het leek op een vlek, maar het viel niet weg te poetsen. De eigenaren van het huis hebben er toen een paragnost bij gehaald. Die wist te vertellen dat er daar iemand op een gruwelijke manier aan zijn einde was gekomen. Hij deed wat magische handelingen en het gezicht verdween spontaan van de tegel...

Jeska zei

WOW! Cool vuurtje, Jan Paul.
Echt een wonder hoor.
Volgens mij zijn Ted en ik het behoorlijk eens :-) Toch sympathiek van zo'n fotogeniek vuurtje: Strike a pose Vogue, vogue, vogue...!

Jan Paul zei

Daaraan zie je toch dat de Roomse kerk achter loopt. Voguen is zó passé. Als-ie een beetje van deze tijd was dan had-ie gefreestyled.

Jeska zei

*LOL*

Jeska zei

Ik wil zo graag, maar ik zie het niet...Waar zit nou dat tegelgezichtje?
Ik zie wel een hoofd met een lachende mond en een kin vol scheerschuim. Onderin een hondje die naar het scheerschuim kijkt…
Of ís dat het gezicht?

FRank zei

Ik dacht dat vuur altijd freestylede.

Gina zei

http://www.eo.nl/ronduit/page/Vurige_vorige_/articles/article.esp;jsessionid=C413508E3CFF92F0737FC1AECF5A8BB4.mmbase03?article=8986939

zo zeg, bij de EO is het ook allemaal zo vroom niet meer. wordt daar steeds enger eigenlijk brrrrrr.

Jeska, speciaal voor jou:

http://www.writingaffairs.com/tegelgezicht2.jpg

en Jan Paul, brrrr, enge verhalen hoor, afbeeldingen/vlekken van tegels poetsen. ik geloof er soms wel in, in dat soort dingen. de vlammende paus, weet niet. het zal de clou wel zijn, geloven... of niet...

Jan Paul zei

Grappig. Ik zag eerst juist een gezicht in de witte vlek rechtsboven.

Jeska zei

Ik zag net als jan Paul iets in het witte vlak.
Apart eigenlijk dat hersenen zoeken naar herkenbare vormen, vertalen het vervolgens in herkenbare beelden en dan de beeltenis ook wérkelijk gaan zien, alsof het zo bedoeld is.