woensdag, september 12, 2007

Wie is deze man?

Nou? Wie is het?

7 opmerkingen:

Jan Paul zei

Het is Gordon Brown. De Britse premier.

Ik lees kranten en kijk regelmatig naar journaals en actualiteitenrubrieken. Maar toch zou ik niet geweten hebben wie het was.

Toch raar.

Ingrid zei

Politiek hou ik niet echt goed bij, maar ik wist het meteen. Dat vond ik ook heel raar, want hij heeft een heel 'gewoon' hoofd, ik kan me goed voorstellen dat niemand dit in één keer ziet.

Het moet dus aan mijn gezichtherkenningsvermogen liggen. Dat doet het vermoeiend goed, vooral bij films en series. Die moet ik echt op dvd kijken, of opnemen, omdat ik na een paar minuten (Hé, dat gezicht ken ik van die en die serie of film en toen speelde die dat en dat) de draad van het verhaal kwijt ben. Dan kan ik het tenminste terugspoelen, waarna ik vaak nog even doormijmer over de acteur en zijn personages, en vervolgens nog een keer terug moet spoelen.
Het is een lastige gave.
Iemand nog suggesties hoe ik er iets nuttigs van kan maken? Want mijn lief wil toch niet meer horen in welke andere film of serie die en die acteur eerder speelde. Flauw hoor.

Thomas zei

Nee?? Ik herkende 'm wel.

Jan Paul zei

Jullie liegen!

Nee, misschien ligt het aan mij. Misschien ben ik in tegendeel tot Ingrid wel heel slecht in gezichten.

Maar Sarkozy kan ik zo uit mijn hoofd natekenen. En Gordon Brown niet.

Jeska zei

Hm..ik sla slecht gezichten op.
Pas na een keer of drie herken ik mensen pas. Zo heb ik onbedoeld al heel wat mensen gekwetst...

Het opslaan van gezichten gaat in de hersenen volgens mij in stukken. Mond, ogen, neus, allemaal apart of zoiets.
Misschien weet Miebeth hoe dat ook al weer zit.

Jan Paul, je begrijpt dat ik nu wel héél graag die tekening van Sarkozy wil zien!

Richard zei

Inderdaad een doodnormaal gezicht. Na enige tijd wist ik wel dat ik hem ergens van kende, nog iets later wist ik zelfs wie het was.

Jan Paul zei

Het kan inderdaad ook gewoon aan zijn hoofd liggen. Te normaal.