zaterdag, september 01, 2007

Mijn Zomergasten (slot part I)

Geen spannend filmpje, maar een intro van ruim twee minuten (als vroeger een programma begon kon je gerust nog even de hond uitlaten, boodschappen doen, de auto wassen en het gras maaien zonder iets te missen).

Ik koos dit filmpje omdat het thema van dit weekend ´mijn helden en voorbeelden´ is. Jaha.

En McCloud was mijn eerste bewuste held. Een sherrif op een paard in New York. Dat was genoeg om in mijn optiek een Echte Held te zijn. Ik was veel te jong om er ook maar iets van te begrijpen. Deze tune herken ik zelfs niet. Maar voor mij was het duidelijk. Hier hadden we te maken met een Echte Held.

Onze melkboer noemde mij vroeger trouwens McCloud omdat ik altijd McCloud was. Later noemde hij mij ´Jansen´. Dat vond ik zo´n mooie achternaam.

5 opmerkingen:

Jeska zei

Meneer Jansen, ik vind het echt een heel Charmant en lief verhaaltje over jezelf.
Ik wilde vroeger altijd het Dunne Dametje zijn uit een musical van Annie M.G.
(Fluitje van een cent) Ze kon toveren!

ted zei

Ik ben wat ouder dan jij, Jan Paul, en keek zeker wel eens naar McCloud, maar van de leader en de muziek is bij mij niets blijven hangen. - Nou ja, ik was ook meer van McMillan and Wife, als je dat nog iets zegt.

Jan Paul zei

Dank je Dun Dametje!

Van McMillan and Wife heb ik eigenlijk nog nooit gehoord...

Gina zei

Nou zeg, da's toeval! Waren gister bij mn ouders en hadden het over oude series die ze best mochten herhalen. McCloud/Dennis Weaver werd snel genoemd (hij is ook mooi in Duel, met die vrachtwagen).. en McMillan & Wife, aarggh, dat kwam ook ter sprake, Rock Hudson namelijk in de hoofdrol, werd door de VARA uitgezonden, ik meen op de zaterdagavond..

Gina zei

http://www.youtube.com/watch?v=Jp0nCQks6TU

de wondere wereld van youtube. hihihihi. er staat ook de intro op, de muziek. goh, wat heb ik ineens HEIMWEE naar die jaren... Streets of San Francisco, Starsky & Hutch, Baretta.....