maandag, september 24, 2007

Geboren

Umberto Eco zei laatst tegen me dat ik dit blog vooral gebruik voor schaamteloze reclame voor mijn eigen boeken. Nou, daar had-ie volkomen gelijk in. Want met trots verkondig ik de geboorte van mijn twee nieuwste aanwinsten: ´ik kook ook´ en ´dat gaat mis mees´. Zonder hoofdletters, want het is voor kinderen die echt nét kunnen lezen. De eerste is AVI-start (alleen woorden als zee, boom en vis, géén huis, prik of door), het tweede is AVI-M3 (huis, prik en door mogen nu wel, maar bijvoorbeeld rood, heer en plons nog niet). Vader en kinderen maken het goed.

12 opmerkingen:

Jan Paul zei

Moet ik ineens denken aan geboortekaartjes.

Zo had je vroeger Charlie Lownoise en Mental Theo. Hoe zouden die kaartjes er uit hebben gezien?

´Henk en Mireille Lownoise verkondigen met trots de geboorte van hun zoontje Charlie´?

´Wiep en Anneke Theo zijn o zo gelukkig met hun zoon Mental´?

Of bij The Rock. ´John and Ophelia Rock are pleased to announce the birth of their son The.´

Queen Latifah: ´Richard and Elizabeth Latifah welcome with love their daughter Queen.´

50 Cent: ´40 Cent has a baby brother. He´s called 50 and he´s very loud.´

Edward zei

'Angela & Buck Prince are very happy to announce you the birth of their son The Artist Formerly Known As'

Ingrid zei

Kijk, dit had ik nou net nodig! Mijn petekind leert nu net (héél net) lezen, en Pup & Kit heeft zijn zusje natuurlijk al in huis (gesigneerd), maar voor hem wil ik natuurlijk iets anders kopen.
Zetten we meteen op de lijst!
(Waarbij aangetoond is dat blogreclame werkt, meneer Eco. Doe uw best.)

ted zei

Ik vind juist dat je bitter weinig reclame maakt voor je eigen boeken.

coen zei

Waarom mag 'door' eigenlijk niet? Gefeliciteerd overigens. Is dat andere boek voor de oudere jeugd er al?

Jeska zei

Tuurlijk! Het is juist Dé plek om de boeken die je gemaakt hebt te laten zien.
Mijn website is ook een soort online reclamefolder, met een knipoog weliswaar :-)
Want je kan er ook spoken maken en zo!

Jan Paul zei

Ja ach, die Eco zit altijd te mekkeren. In ´Het NOS Jeugdjournaal´ zaten volgens hem te weinig plaatjes. Zo heeft-ie elke keer wat.

Woorden als ´door´ en ´heer´ mogen niet omdat ze uitgesproken worden als ´dor´ en ´hir´. Dat schijnt voor problemen te zorgen.

En ´Amsterdam´ ligt nu bij de vormgever. Dat wordt dus oktober/november...

Ingrid zei

Jan Paul, wat een productie! Tjonge.

Mijn kooplust was al zo gewekt, dat ik je helemaal vergat te feliciteren. Alsnog dus: Gefeliciteerd met je tweeling!

Wel bewerkelijk hè, zo twee tegelijk?

Jan Paul zei

Het was in dit geval nog gekker dan bij een echte geboorte. Ik moest er in dit geval na de ´conceptie´ anderhalf jaar op wachten...

Jeska zei

Waarom zo lang?

Jan Paul zei

Omdat het een boek is voor kinderen die echt nét kunnen lezen. Dat betekent dat ze net een paar weken leesonderwijs moeten hebben gehad. En dat is altijd vanaf september/oktober. Het heeft geen zin om zo´n boek in mei uit te brengen.

Daarnaast bevat het boek veel illustraties, dat zorgt er weer voor dat het niet heel snel geproduceerd kan worden.

Jeska zei

Ah! Ik dacht dat het misschien met de nieuwe AVI-regeltjes te maken had.