zaterdag, september 29, 2007

Beste meneer Komrij,

Wat vervelend voor u en uw uitgever dat u nogal in de penarie zit met uw bloemlezing. Waarschijnlijk moet er een compleet nieuwe versie gemaakt worden, aangezien veel dichters zullen weigeren om hun gedicht(en) er in te laten opnemen.

Misschien had u iets eerder kunnen beginnen of de bundel iets later laten verschijnen of (ik heb er ook geen verstand van hoor, ik roep maar wat, corrigeer me gerust als ik iets doms schrijf) een normále vergoeding kunnen vragen voor de plaatsing. Maar dat is makkelijk gepraat achteraf. En dan ook nog een leek.

Maar goed. U zit nu dus met een groot gapend gat van enkele tientallen gedichten, schat ik zo. Daarom heb ik een, al zeg ik het zelf, alleraardigst gedicht voor u in de aanbieding. Het normale bedrag van dit gedicht is 26 euro, maar omdat u het bent mag u het voor 25,95 plaatsen. Het gaat over een vlooiencircus en, ach, nou ja, leest u het zelf maar:

Vlooiencircus

Kwam dat zien!
Kwam dat zien!
Het vlooiencircus Vlototo,
de kleinste show op aarde!

Kwam dat zien!
Kwam dat zien!
De halsbrekende toeren
van dertien stoere vlooien.

Kwam dat zien!
Kwam dat zien!
Ze sprongen en ze spuwden vuur,
ze dansten en jongleerden.

Kwam dat zien!
Kwám dat zien...


Want tja helaas,
het kan niet meer.
De tent is leeg.
De vlooien weg.
Voorbij de kapriolen.

Er kwam een oude hond voorbij,
die heeft de show gestolen.

12 opmerkingen:

coen zei

Ik vond de versie van het Cocktailtrio toch beter.

Thomas zei

Komrij zou wel gek zijn als ie 'm niet opnam.

Jan Paul zei

Die van het Cocktailtrio ken ik niet. Daarom sluit ik me volledig bij Thomas aan.

ted zei

De bloemlezing van Komrij is allang gedrukt, dus dichters die niet mee willen werken hebben niks meer in te brengen.

Dat Komrij jouw gedicht niet heeft opgenomen, is óók een omissie! Echt wel!

Jan Paul zei

Vind ik ook. Maar wat wil je met een in tien dagen in elkaar geflanst broddelwerkje?

ted zei

Wat is dat trouwens een enge foto van Komrij! Zijn oogwit is met de computer opgefrist, maar nu kijkt hij wel erg hypnotiserend!

Jan Paul zei

Dat komt omdat hij al die tijd helemaal niet in de KB zat, maar in café De Zwarte Ruiter. Zwaar aan de jenever.

Daarom moesten ze de foto snel even photoshoppen en dan krijg je - weer - broddelwerk.

coen zei

Hier staat de versie van het Cocktailtrio:
http://home.hetnet.nl/~KJOE65/LYRICS/1965/6504241211.html

coen zei

Het past niet: de url eindigt zo:
1965/6504241211.html

coen zei

Dit is makkelijker:
http://www.hetcocktailtrio.nl/songteksten.htm

Jan Paul zei

Aardig. Maar háált het niet bij mijn versie, natuurlijk.

coen zei

ik weet niet hoe jij zingt.