zaterdag, augustus 25, 2007

Zomerhits

Ja, hier had natuurlijk de laatste Mijn Zomergasten moeten staan. Maar er is iets mis met dit blog en Youtube. Ik kan de filmpjes niet op de juiste manier op het blog zetten. Daar ga ik nog aan sleutelen, dus volgende week komt het goed.

Toch een zomers onderwerp: zomerhits. Ineens is er een nummer dat iedereen kent en dat de hele dag door als zomerhit op de radio gedraaid wordt. Vorig jaar was het Toppertje van Tropical Danny en Guillermo. Maar we hadden ook het magistrale Dragostea Din Tei, de betoverende Ketchup-song en eerder nog Italiaanse hits als Vamos a la Playa, Dolce Vita en Tarzan Boy. Of wat dacht je van Summer Holiday van DJ Sven en MC Miker G?

Dit jaar is er nog geen. Op dit moment staat Mika met Relax, Take It Easy op een. Maar het is kantjeboord of het inderdaad nog De Zomerhit wordt. Ik denk van niet. Het is een prima nummer, maar het mist dat speciale zomerhit-tintje. We hebben al een zomer met weinig ADS dagen (all day sunshine), misschien hoort daar ook geen echte zomerhit bij.

4 opmerkingen:

ted zei

Ik heb al wel de tekst geschreven voor de zomerhit van dit jaar!

Eén twee drie
Kom maar op mijn knie
Drie twee één
Kom maar op mijn been

REFREIN:
Tralalalalalala
Traladidadom
Tralalalalilola
Tralalilalom

Eén twee drie
Ga eens van mijn knie
Drie twee één
Ga eens van mijn been

ted zei

Het refrein moet bij nader inzien anders:

Tralalalalalala
Traladidadon
Tralalalalilola
In de zomerzon

Jan Paul zei

Nou, dan componeer ik er op mijn Fantom een melodie bij en dan komt er alsnog een zomerhit voor 2007.

En de zon schijnt ook al. De hele dag, zegt het KNMI.

Tralalalalalala
Traladidadon
Tralalalalilola
In de zomerzon

teuntje zei

Tof lied. Beetje gecompliceerde tekst, maar goed. De melodie kwam er spontaan op meezeilen. Da's het kenmerk van het ware geloof ik.