zondag, augustus 05, 2007

Mijn Zomergasten XV

Mylène had een paar jaar geleden nog wat teksten over die niet goed bij haar pasten. Laurent had er muziek bij gemaakt en ze moesten dus op zoek naar een jonge zangeres die er wél geschikt voor was.

De keuze was niet moeilijk. Toen ze het Corsicaanse meisje Alizée zagen wisten ze dat het goed zat. Het eerste nummer van Alizée (Moi Lolita) werd een wereldhit. Ook in landen waar Mylène nooit gedraaid werd, zoals in Nederland, stond dit nummer lang op één.

Ze hebben samen twee cd´s gemaakt. Alizée is nu weg bij Mylène en Laurent. Haar man schrijft nu alle nummers voor haar. Dat zijn er tot nu toe welgeteld nul.

Bekijken van het filmpje wordt afgeraden voor liefhebbers van vrouwelijk schoon met hartklachten.

11 opmerkingen:

Jan Paul zei

A: ik kan wél tellen. Maar fouten in Youtubestukjes kan ik niet verbeteren.

B: die laatste zin kun je op twee manieren lezen. Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die op vrouwen met hartklachten vallen.

ted zei

Ik ken mannen die vallen op alles wat vrouw is én een pols heeft. Een vrouw met een onregelmatige hartslag lijkt me voor zulke heren best wel spannend en opwindend. :-)

Jeska zei

Door je Franse zomergasten moet ik denken aan een plaatje dat ik eens voor mijn verjaardag kreeg.(Ik was 4 of 5 jaar, denk ik) Ik kreeg ook een fiets en daar mocht ik mee door de huiskamer fietsen terwijl dat Franse liedje speelde. Als ik me toch eens herinnerde welk lied dat ook al weer was?
Jaren later kreeg ik ook Les lac du Connemara voor mijn verjaardag, Ik was toen negen. Ik vond het prachtig! Maar dat zal wel hééélemaal je smaak niet zijn :-)) Want dat is geen zwoele dame, maar een woeste meneer met een veel te grote zonnebril.

Jan Paul zei

Nou, ik heb een grote voorliefde voor de oude Franse klassiekers. Mijn favoriet is Une belle histoire van Michel Fugain. Maar Michel Sardou vind ik ook wel leuk, hoor.

Jeska zei

AH, Tuurlijk! Ik zie de man en denk: Ach, ja!
De kleding, geweldig. Tjonge, wat een baard.
Wat vind je van Adamo? Dat was mijn moeders favoriet. Ook zo heerlijk gedateerd. Ik zou het bijna 'schattig' willen noemen. Maar misschien dat dat me kwalijk wordt genomen door deze of gene :-)

ted zei

Toen ik op de Mavo zat (ik heb eerst de Mavo en toen de Havo gedaan) mochten wij bij Franse les wel eens plaatjes meenemen en die draaide de leraar dan op een pick-up. Wij moesten dan proberen om de tekst van het liedje te noteren. Ik nam Une belle histoire van Michel Fugain mee, waar ik helemaal gek op was (en ben!). Daarom ken ik de tekst nog een heel stuk uit mijn hoofd:
http://www.youtube.com/watch?v=u2UhQAhLc2Y

Jan Paul zei

Grappig Ted. Als je dat filmpje bekijkt, dan zie je bij de ´related video´s´ een filmpje van iemand met een pluchen rat op zijn hoofd die het nummer heel serieus naspeelt.

Adamo hoort ook in het rijtje thuis, Jeska. Net als Gerard Lenorman en een heleboel anderen waar ik nu net even niet op kan komen.

ted zei

Michel Fugain en zijn Big Bazar gaven je een soort vakantiegevoel met veel hunkering naar liefde en lief zijn voor elkaar. Van Adamo (eerdere generatie) kreeg ik dat niet, hoor.

teuntje zei

Nu heb ik mijn computer van een heel andere kant leren kennen. Hij kreeg hartklachten in de vorm van veel ventilatorengeruis (het zijn er vier, vraag me niet waarom) zodat ik geen woord van dat liedje verstond, maar ik geloof ook niet dat het daarom begonnen was.
De computer is inmiddels weer gekalmeerd.

Jan Paul zei

Zeker een mannetje.

teuntje zei

Ja, en een enorme mopperkont op z'n tijd. Terwijl ik hem toch zo veel aandacht geef en hem bemoedigend en hartelijk toespreek als hij weer begint te brommen en chagrijnen. Life ain't fair.