zondag, augustus 12, 2007

Mijn Zomergasten (slot)

Tja, met deze serie kan ik nog jaren doorgaan. Er is nog zoveel. Colditz, Monty Python´s Life of Brian, Criss Angel, speciale edities van de Engelse versie van The Weakest Link (daar is het wél leuk), Comic Relief... te veel om op te noemen. Maar toch als laatste een vrij bekend voetbalfilmpje. Dennis Bergkamp. De filmpjes van hem zijn nou eenmaal mooier dan die van Cruijff, Maradona, Zidane of wie dan ook. En dit is een mooie compilatie.

Let eens op een detail: Bergkamp kijkt vaak niet naar de bal. Zelfs niet als de bal aankomt of nog in beweging is. Hij weet exáct waar die bal terechtkomt en hoe hij zijn voet moet houden. Magistraal.

Misschien volgende zomer weer een Mijn Zomergasten. Wie weet.

9 opmerkingen:

coen zei

Waarom stoppen dan. Het is nog zomer. Er zijn nog genoeg fragmenten. Morgen heropening of doorstart graag.

Jan Paul zei

Het is inderdaad nog zomer en de kijkcijfers zijn vandaag extreem laag: 44 bezoeken (van 33 bezoekers en de meeste bezoeken zijn van mijzelf) om half vier.

Het betekent trouwens ook niet dat er een jaar lang geen filmpjes op dit blog komen. Die komen er wel, alleen niet zo systematisch als in de zomerweekeinden.

Ik zat er over te denken om volgend weekend ´Jullie Zomergasten´ te doen. Met de favoriete fragmenten van bezoekers en natuurlijk het verhaal achter het filmpje.

Nog even kijken of dat kan en hoe dat dan moet...

coen zei

Ah, sla meteen aan het denken.

Jeska zei

Jammer Jan Paul, dat het stopt.
Ik schuif echter ook nu pas aan achter mijn pc…
Ik voel me beschaamd dat ik je zomergasten dit weekend in de steek heb gelaten..

Ik moest wel meteen aan je zomergastenserie denken toen ik net tijdens het eten bereiden een vreemde film zag over het leven van Andy Kaufman. Herinner je die man nog?
Hij speelde o.a. dat mannetje in Taxi: Latka. Ik vond dat een vreselijk irritant typetje. Maar ik dacht direct wat zou er van die man geworden zijn? (Hij is ter ziele overigens)

O, ja even tussendoor, hoe is het met je muis? Hebbie de enge kat nog nodig?

ted zei

Ik stuur wel de link van YouTube. Ik weet al een hele maffe. Say when.

annelies zei

Jan Paul, ik ben een regelmatige - wat zeg ik, bijna dagelijkse - bezoeker en fan, ook als het niet uit de reacties blijkt. En ik vind net als Coen dat je niet hoeft te stoppen voor de VPRO dat doet. Ik "hoor" jou liever dan Joris - en je keuzes zijn origineler dan die van de gasten. Ai. (Gisteravond was "de echte" wel heel indrukwekkend, soms bijna angstaanjagend, door Christien van Broekhoven. En ik vond "Iris" als film aangrijpend, wat een prachtige acteurs, wat een ontroerend vreselijk einde van een briljant auteur, ik werd er triest en ook boos van. Sorry, beetje OT & toch weer niet...)

annelies zei

Oeps. ChristiNE van BroeCkhoven. Vlaamse hoogleraar en autoriteit in genetisch onderzoek naar Alzheimer-dementie en andere hersenaandoeningen, voor wie het niet gezien heeft.

Jan Paul zei

Dank voor de reacties! En Annelies, je reactie was zeker niet off-topic, want de aflevering eindigde met muziek van Sakamoto...

Volgend weekend komt 'Jullie Zomergasten' en het weekend daarna doe ik nog één keer 'Mijn Zomergasten'.

Miebeth Zalfjes zei

Ja... Christine! Wat was ze goed. En Joris begreep er weer eens niets van. Ach. Mannen en wetenschap, dat gaat zelden goed.