zondag, augustus 26, 2007

Martin

Gisteren zat Bibi bij de Tros Nieuwsshow. Het is niet de eerste keer dat haar naam in dat programma genoemd werd. Vijf jaar geleden gebeurde dat ook al bij de boekenrubriek van Martin Ros. Bij mijn weten heeft hij maar een keer een kinderboek besproken en dat was Het koeienboek van Bibi. Dat ging ongeveer zo (lees dit met de stem van Martin Ros in je hoofd):

Jij weet dat ik gek ben op koeien, hè Peter? En dit boek is een lófzang op de koe. Het is van Bibi Dumon Tak. Bibi Dumon Tak. Onthoud die naam Peter, want deze man kan schrijven, ongelooflijk. Hij beschrijft werkelijk alles, die man! In een kinderboek! Je gelooft het niet! Maar deze man kan dat. Hij...-

En zo ging dat dus nog een tijdje door. Helaas heeft Martin Ros Bibi niet ontmoet, anders kon hij zien dat hij er wat één ding betreft redelijk naast zat.

16 opmerkingen:

Edward zei

Of hij had toen al weet van Albert...

Jan Paul zei

Zou Netanyahu eigenlijk Albert hebben geheten als hij een meisje was geweest?

teuntje zei

Ja, ik ken ook heel veel mannen die Bibi heten... :-))

Jan Paul zei

Bibi Einstein, Bibi Verlinde, Willy Bibibi...

Jan Paul zei

En natuurlijk Bibi Heijn en Koos Bibis.

beuntje zei

Koning Bibi van België, die het alweer zo moeilijk heeft, en Bibi Schweitzer natuurlijk, en het is lang geleden dat ik op de Bibi Cuyp ben geweest...

Jan Paul zei

Kom ik een leuke Marokkaanse dame tegen. Zeg ik ´Ha-albert!´ Wordt ze boos! Tsss.

Jeska zei

:-))
Ik kom net thuis en lees de enigszins melige berichtjes :-))
Volgens mij hebben jullie gezellig samen een wijntje op *.Ü.*

Maar vertel nu hoe het interview déze keer verliep!!
*Benieuwd-heen-en-weer-spring*
Want... suf... ik heb het gemist...

Jeska zei

Het is overigens inderdaad erg knullig voorbereid van Mevrouw M. Ros :-)

Jan Paul zei

Ik was heel hard aan het werk, Jeska. Zónder rode wijn. Kennelijk word je daar ook melig van...

coen zei

@ Jeska: zie http://portal.omroep.nl/radio?nav=utzlCsHdDoBlFyG uitzending gemist / Tros nieuwsshow / vanaf 10 uur.

Jan Paul zei

Dank je Coen. Alleen als je Bibi wilt horen moet je vanaf negen uur beluisteren. De onvolprezen Martin Ros is altijd na tienen.

Jeska zei

Werk-ze Jan Paul. Een mens moet inderdaad zo nu en dan wat spanning ontladen door lekker melig te doen. Ik doe mee.

Pim Pam Pet!
Een Dier met een P!
Een Pegeltje!

Ik ga kijken, Coen!

Jan Paul zei

Imitatie van een hele luie straatmuzikant (Hans Teeuwen):

Tralalalala
Geld.

Jeska zei

Vraag: Wat zegt een slakje op de rug van een schildpad?

Antwoord: "Woeiiiiiii"

Meer melige grapjes ken ik niet
:-)

Jan Paul zei

Loopt er een Belg door de woestijn. Vindt-ie een kameel. Vindt de kameel van niet.