zondag, augustus 19, 2007

Jouw Zomergasten (door Jeska)

Moon Landing a Fake or Fact?

Nieuwe dingen ontdekken is mooi en oude vindingen onder de loep nemen is
interessant.

Ik vond leuke filmpjes over nieuwe dingen. Zoals Spitart:
http://www.youtube.com/watch?v=p2IoNygc-K0

Kunst of niet? Vluchtige kunst wellicht. Enige behendigheid is noodzakelijk!

Ik vond ook nog een item over een 'Paper Calculator' Alleen het woord vind ik al prachtig.

Maar mijn aandacht bleef hangen bij de volgende vraag: Stond Neil Armstrong
daadwerkelijk op de maan of niet?

Het filmpje dat je ziet is deel 5 van een langer programma getiteld: ?Moon Landing a Fake or Fact: http://www.youtube.com/watch?v=7RXrKRuNvNU&mode=related&search=

Ik vond het intrigerend om alle negen delen te zien. Want er wordt geschiedenis onder de loep genomen. Maar hoe waar is dit alles? Waanzin of waarheid? Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening!

5 opmerkingen:

Jan Paul zei

Het lukt dus niet meer om de filmpjes op een normale manier te posten. Ik ga morgen proberen uit te vinden hoe dat zit.

In elk geval bedankt Coen, Ted en Jeska!

Jeska zei

Nevermind Jan Paul!
Het is toch een soort extraatje.
Toevallig was er op de tv-zomergasten een gedeelte van een interview met (Toen nog niet maar nu wel, Sir) David Frost en Nixon. Mooi moment! Dus de moonlanding issues sluiten aardig aan.

ted zei

Volgens mij manipuleren overheden het publiek op een subtielere manier dan met een al of niet echte maanlanding.

Jeska zei

De strekking van de documentaire is o.a. dat de Amerikanen vóór de Russen de maan wilden bereiken. Het was een soort prestige project. Ik heb de neiging het wel te geloven tot op zekere hoogte.

teuntje zei

Mmm. Jammer Jan Paul, Ted en Coen. Ruzie met computer is altijd een gelopen race. Enfin. Moest de beslissende dagen toch tegen wil en dank weg. Geen filmpje gezien hiero. Maar ik geloof heilig in de maanlanding, Jeska!