donderdag, augustus 16, 2007

Het gebalsemde lichaam van Lenin interviewt... Groentesmurf

We zitten achter een kopje eikeltjesthee in zijn ietwat krappe paddestoel. Groentesmurf oogt ontspannen en vriendelijk, maar ook gedecideerd. Hij schenkt nog eens bij en ik stel mijn eerste vraag.

HGLVL: We kennen allemaal Brilsmurf, Grote Smurf en Knutselsmurf. Jij bent al die jaren wat meer op de achtergrond gebleven. Was dat een bewuste keuze?
GS: Nee. Allerminst. De bedoeling was dat ik op de achtergrond zou beginnen, maar dat mijn rol gaandeweg steeds dieper en belangrijker werd.
HGLVL: En dat is dus niet gebeurd...
GS: Nee, dat is zeker niet gebeurd en daarom stap ik op.
HGLVL: Je verlaat de Smurfen?
GS: Ja, ik ga het in Hollywood proberen.
HGLVL: Hollywood?
GS: Ja, waarom niet? Als je een doel hebt en je gelooft er in, dan kun je het waar maken.
HGLVL: Wat voor soort rollen zoek je dan in Hollywood?
GS: Ik denk dat de romantische komedie mij erg ligt. Een beetje zoals Hugh Grant, maar dan beter.
HGLVL: Maar dat lijkt me lastig gezien je postuur.
GS: Hoe zo?
HGLVL: Nou, je bent bijvoorbeeld een heel stuk kleiner dan Jennifer Anniston of Julia Roberts.
GS: Met mijn witte mutsje op en laarzen aan ben ik al een stuk langer.
HGLVL: Maar nog altijd kom je niet boven hun knie uit.
GS: Het filmpubliek is intelligenter dan je denkt. Die kijken daar heus wel doorheen.
HGLVL: En als je in een scene je tegenspeelster op moet tillen? Dat wordt flink zwaar.
GS: Bij de smurfen heb ik stunts gedaan die een stuk zwaarder waren.
HGLVL: Denk je niet dat je last krijgt van het Swiebertje-effect? Iedereen ziet je toch als dat blauwe wezentje dat uit de handen van Gargamel probeert te blijven.
GS: Nee, het is vooral een kwestie van goed acteren. Mensen kennen mijn andere kant nog niet. Die ga ik ze nu laten zien.
HGLVL: Dan wens ik je veel succes!
GS: Dank je, gebalsemd lichaam van Lenin.

9 opmerkingen:

marieke zei

Ik ben stiekem altijd een fan geweeest van Groentesmurf. Maar de grote vraag is natuurlijk, neemt hij Fruitsmurf mee?

FRank zei

Nou, ik ga mooi niet kijken. Tsss, Groentesmurf.

Ik dacht: leuk, een smurf in het café, ik ga een praatje maken. Het gesprek komt heel even, echt maar heel even op bloemkoolrecepten en roerbakgroenten en meneer is beledigd. Beschuldigt me notabene van groentisme en gaat op de vuist.

Die kroeg kom ik natuurlijk niet meer in en ik heb drie dagen blauwe ogen en blauwe plekken gehad. En dan mag ik nog van geluk spreken dat hij later niet met een courgetteknokploeg voor de deur stond.

Door en door rot, die Groentesmurf.

teuntje zei

Zo'n halve gare en dan toch nog uitgekookt!

Edward zei

Owh, ik heb anders laatst een heel leuk gesprek met hem gehad over biefstuk.
De inlevendheid zelve, die Dzjie Es (Zo mocht ik hem noemen, jij ook, Frank?).

marieke zei

Dzjie Es is zijn artiestennaam, zo heb ik begrepen. Hij heeft namelijk ook plannen voor een cd.

Edward zei

Echt, Marieke?
Ik dacht dat hij daar zijn andere peudoniem voor gebruikte. The Veg.

Jeska zei

Groentesmurf, waarom romantische films?
Een goede actiefilm met een stoere groen-smurf lijkt me een grotere kans op een kaskraker.
Kan je ook lekker wild doen, al je frustraties over Bril en Knutsel afreageren.

marieke zei

The Veg heeft hij gebruikt om aan de bak te komen bij de smurfen, bleek echter niet de doorbraak te forceren waar hij op had gehoopt. Vandaar nieuwe naam.

Els zei

Groentesmurf of the veg heeft het geloof ik niet gered in Hollywood. Haha!