vrijdag, augustus 03, 2007

F***!

Al jaren heeft driesterrenkok Gordon Ramsay een televisieprogramma waarin hij slecht lopende restaurants helpt. Eerst legt hij op niet al te subtiele manier (lees: schelden, vloeken en nog eens schelden en vloeken) uit waar het in het desbetreffende etablissement aan schort en vervolgens laat hij zien hoe het wel moet. Het programma is een groot succes en wordt in diverse landen zowel uitgezonden als geïmiteerd.

Sinds kort is Ramsay met zijn programma in de Verenigde Staten geland. Maar in New York ging het meteen al mis. Ramsay ging op de gebruikelijke manier te keer tegen de prutsende restaurateur en... werd vervolgens gesued voor een paar miljoen wegens belediging en overdrijving. Only in America.

(gepost door het gebalsemde lichaam van Lenin)

6 opmerkingen:

ted zei

Ik kijk graag naar die programma's en heb me er altijd over verbaasd dat Ramsay verbaal lustig om de oren slaat, maar tegengas amper kan verdragen. Ik vind het daarom wel mooi dat hij op deze manier lik op stuk krijgt, al vind ik de sue-cultuur in de VS an sich bespottelijk & overdreven.

Jeska zei

Ongeduldig als ik ben, kijk ik niet regelmatig naar dit programma.
Ik heb het echter wel eens gezien. Ik verbaas me dat die kerel ermee wegkomt.
Ik zou als een wilde kat zijn arrogante gezicht verbouwen, denk ik.
Maar toen ik hem eens in een interview zag en hem hoorde vertellen waarom hij zo is geworden zoals hij nu is, kon ik hem iets beter pruimen/plaatsen.

Jan Paul zei

Ik vind hem toch wel leuk hoor. Hij heeft ook bijna altijd gelijk. En zijn culinaire oplossingen zijn ook altijd goed.

Als een sympathieke chef als Jonnie Boer zo´n programa zou maken, dan werd het toch een stuk minder spannend.

Maar waarom is hij zo geworden als hij is Jeska?

Jeska zei

Een heel kort en bondig verslag: hij heeft een rottige & zeer kritische pa gehad.

Jeska zei

Ik zie ineens dat de strekking van die documentaire die ik toen zag op wiki staat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gordon_Ramsay

marieke zei

Ik moet altijd vreselijk om hem lachen... Maar ik neem aan dat het niet grappig bedoeld is.