zondag, juli 22, 2007

Zomergasten VII

Heel leuke filmpjes vandaag.

Een jaar geleden was ik in het Vondelpark aan het hardlopen en zag een meneer met krijtjes bezig. Het zag er mooi en kleurrijk uit, maar het leek nergens op. Ik liep drie rondjes en zag zijn werk gestaag vorderen. Maar ik begreep er niets van.

Later die middag ben ik nog eens gaan kijken toen ik met de hond wandelde. En toen zag ik de tekening onder de juiste hoek. Het was erg leuk om te zien.

Later las ik in de krant dat het de kunstenaar Julian Beever was, die in opdracht van British Airways een tekening van Londen had gemaakt.

Het zijn anamorfoses, of anamorfismes, een spectaculaire vorm van optisch bedrog.

3 opmerkingen:

ted zei

Je denkt meteen bij dit soort werk: wat zonde, want het blíjft niet. Gelukkig bestaan fotografie en film zodat dit soort kunst toch van blijvende waarde is.

Jan Paul zei

En nu is er ook nog Youtube, zodat miljoenen mensen er van kunnen genieten.

coen zei

prachtig