zondag, juli 08, 2007

Schwarzenegger (door Teuntje)

Laatst noemde Jan Paul terloops Schwarzenegger. Deed mij denken aan een verhaal uit de Rocky Mountains (Canadese kant). Daar ligt onder andere Canmore, net even buiten een nationaal park, zodat, volgens mijn zegsman, 'iedere gek met geld' er een huis kan kopen. Canmore betekent oorspronkelijk 'big illustrious leader'. In de volksmond ook wel: bighead.
Arnold Schwarzenegger - ik heb geen plaatje van hem, maar jullie zien hem vast wel voor je - heeft er een optrekje gekocht. Je zou dus kunnen zeggen, aldus zelfde zegsman, dat a big illustrious leader af en toe naar big illustrious leader komt. Maar dezelfde volksmond spreekt in zijn geval van: bighead comes to Bighead.

2 opmerkingen:

bibi zei

Hoi Teuntje, Welkom. Jan Paul kan niet reageren maar ik weet zeker dat hij je ook welkom heet.

Ingrid zei

Leuk!
Doet me denken aan de 'Big Giant Head' (opper-alien) uit de tv-serie 3rd Rock from the Sun.
De serie gaat over vier aliens (waaronder John Lithgow, ook met een behoorlijk groot hoofd trouwens) die leven op aarde onderzoeken.
Erg grappige personages, aanrader!
(Op dit moment zijn er herhalingen op Canvas, elke werkdag 19.35 uur.)