maandag, juli 02, 2007

Ja we zijn er weer

Ter afsluiting nog even een stukje zonder plaatje. Maar vanaf nu gaat het blog weer op full speed. We zijn weer terug uit Frankrijk. Dankzij Bibi´s stuurmanskunst en mijn kaartlezersvakmanschap zijn we in één ruk vanuit de Corrèze richting Toulouse, Parijs, Bordeaux, Bonn, de Mont Ventoux en Moeskroen gereden. Weet iemand trouwens waarom Lille in het Nederlands Rijsel heet? Ik wel. Het komt van ´Ter IJssel´ en dat is in het Frans ´L´Île´. De stad begon ooit als een eilandje in de rivier. Maar dat terzijde. En belangrijker nog, ik zit weer achter een Qwerty-toetsenbord en niet achter een Frans Awerty-toetsenbord. Dat betekent dat elke a hier weer gewoon een a is en niet een verwijderde q.

Zometeen het eerste nieuwe stukje. Nou ja, nieuw. Het is de eerste herhaling van de zomer.

3 opmerkingen:

ted zei

Je "klinkt" vief en uitgerust! Het weer was hier de afgelopen weken stralend mooi en de zon heeft permanent geschenen. ;-)

Jeska zei

Wat Ted zegt is waar. Ik heb niet een keer een nat pak gehaald als ik Biggels uitliet. Geen enkele keer.

Welkom thuis!
Altijd weer even wennen om thuis te zijn. Dus Succes met 't vinden van jullie draai :-)

Jan Paul zei

Tsss. En het KNMI zeurde maar over regen en storm. Wat een prutsers zijn het daar toch in De Bilt.