vrijdag, juli 13, 2007

Gerechtigheid (3)

Edelachtbare, wij zijn zojuist tot een schikking gekomen.

Beide partijen klagen de Natuur aan. Niet alleen wegens het bedenken van deze bespottelijke situatie waar niemand blij mee is. Ook vanwege miljoenen andere misstanden die namens de Natuur plaats vinden. We hoeven ze niet eens op te noemen. U kunt er zelf wel tientallen bedenken. Zoals de massamoord op jonge prooidieren zoals lammetjes en hertjes, het bestaan van ziektes en virussen en het feit dat bramen er soms al rijp uitzien terwijl ze nog vies en zuur zijn. Zeer ernstige vergrijpen dus. Edelachtbare, wij eisen de isoleercel, de vergeetput, de duimschroef, radbraken, vierendelen en 40 uur dienstverlening in een bejaardentehuis.

7 opmerkingen:

ted zei

Eh, 40 uur dienstverlening in het bejaardenhuis - wie? De natuur, Jan Paul, of tóch die muggen?

Jan Paul zei

Nou ja, als alledrie de partijen een steentje bijdragen is het werk zo gedaan.

Ik hoop alleen niet dat we hoeven te verschonen.

Lilli zei

Ik adviseer prrrrrrikweg van dr. Vogel. Homeopathisch verantwoord dus JP blij, muggen blij, de natuur blij.

Ingrid zei

Die bulten zijn heel naar als morning after effect. Daar helpt Prrrrikweg wel wat tegen.
Maar de helft van de ellende is dat eeuwige gezoem. Waarom, waarom toch altijd vlak naast je oor?

En soms klinkt de hoge frequentie van het geluid van vrachtwagens of cv-ketels ook als muggengezoem. En zoek ik me rot naar een niet-bestaande mug die me uit de slaap houdt. Daar helpt geen Deet of klamboe tegen. Alleen ouder worden schijnt te helpen (dan hoor je de hoge geluiden minder). Fijn.

Volgens mij is het tijd om Miebeth te vragen hoe het zit, en hopelijk kan ze er een lijstje remedies als toegift bij doen.

marieke zei

Prrrrrikweg helpt niet! Tenminste niet bij die hardnekkige krengen waar ik last van heb! Zie de drie muggenbulten op mijn voorhoofd...

Daphne zei

we zijn niet alleen.... hier vind je nog ruim 35000 muggenhaters: http://muggen-zijn-kut.hyves.nl/

Lilli zei

Urine werkt het best van alles. Instant oplossing.