vrijdag, juli 27, 2007

En wat doet de regering?

Ja, iedereen heeft het wel over die enquêteurs en telemarketeers die je tijdens het eten bellen. Maar waar ík dus een enorme hekel aan heb dat zijn spoken. Wat een schandalig volkje is dat zeg. Onbehouwen tuig. Met hun transparante verschijning. Weg met ze. Over gestoord worden als het niet uitkomt gesproken.

Want ze komen altijd onverwacht en nooit gelegen. Van tevoren bellen of het schikt? Ho maar. Ze verschijnen ineens zomaar aan je bed. Midden in de f***ing nacht. En dan staan ze daar maar een beetje te staan. Het enige wat ze te melden hebben is ´woehoe´ of zoiets. Een zinnig gesprek zit er met ze niet in. Trieste figuren. En dan kun je wel allerlei sloten op je deur zetten, maar dan komen ze nóg binnen. Het zijn dus waarschijnlijk ook nog eens allemaal ex-criminelen. Met een behoorlijke lobby in Den Haag. Jahaa. Je leest het goed.

Want dát vind ik nou zo jammer van deze regering. Ze leggen wél de enquêteurs en telemarketeers aan banden, maar tegen de spoken doen ze níéts. Meten met twee maten heet dat Jan Peter Balkenende!

17 opmerkingen:

Casper zei

Zie je vannacht, Jan Paul....

Jan Paul zei

En dat noemt zich het vriendelijke spookje...

casper zei

Gna gna gna

Jan Paul zei

En nou is mijn plaatje bij dit stuk ook nog eens gestolen! Geef terug!

Jan Paul zei

Hé. daar is-ie alweer... Raar. Of liever gezegd spookachtig.

Het gebalsemde lichaam van Lenin zei

Jan Paul, als ik nu alvast meld dat ik op 31 september om 3.52 in de midnacht langskom, denk je dat er dan weer emplooi voor mij in zit? Dit blog wordt steeds populairder. En ik ben ambitieus als nooit tevoren. Ik breek ervan door m'n balsem.

Jan Paul zei

Misschien. Maar zou het dan niet iets eerder kunnen? Of ben je op vakantie?

Spook van de opera zei

Het valt niet mee om te moeten spoken in een opera.
Dat gegil de hele tijd aan je hoofd. Geef mij maar de Fantom X7.
Ja, ik denk dat ik ook maar eens bij Jan Paul op visite ga.
Schikt het rond de klok van vier?

Ps. laat de thee en koekjes maar. Spoken drinken alleen maar melk.

bibi zei

Ik ga verhuizen.

casper zei

Melk? Geen Bibi? Ik kijk maar eens verder?

Mat Herben zei

Pim zou het spokenvraagstuk direct aangepakt hebben.

het gebalsemde lichaam van lenin zei

Transsylvanië. Heb je daar een probleem mee?
Maar ik kan wel iets eerder. 3.49 ook goed?

teuntje zei

Verbeeld ik me dat nou, of zien we allemaal spoken...

Eigenaar van Leap Castle in Ierland zei

Je kunt hier komen wonen, Bibi.

bibi zei

Bent u een spook?

marieke zei

Misschien trek je die spoken aan door je Fantom...

bibi zei

Nu ga ik echt verhuizen. Dat ding eruit, of ik eruit. Vor mijn part naar Ierland.