woensdag, juli 04, 2007

De uiver op kop! (blogherhaling van 21 oktober 1934)

Formidabel nieuws over onze nationalen trots De Uiver! Gezagvoerder Koene Parmentier en zijn nijveren bemanning liggen thans op kop in den vliegrace tusschen Londen en Melbourne. Indien zij deeze prachtigen positie weeten te handhaven, dan zullen zij er morgen als eersten in slaagen om het Australischen contintent te bereiken. Den winnaarstrophee behoort dan tot dit machtige machien en haar 'Koene' vliegeniers. Maar landgenooten, laaten wij nochtans niet te vroeg juichen, opdat den huid nog niet verkocht dient te worden voordat den beer geschooten is.

4 opmerkingen:

Jeska zei

Ha, daar is het oud Hollandsche schrift weer :-)
Kom ik het eerst nimmer meer tegen en nu plotseling tweemaal in de week. (zie het kookboekverhaal bij Kees zijn blog.)Best lastig die oude sch-klanken enz. schrijven.

Aangezien dit blog terug in de tijd gaat en ik er gisteren niet was mag ik dan nog even terug haken op je blog van gisteren?
Toomler! al zo lang wil ik er eens heen. Ik heb er zelfs zo smakelijk over gesproken dat ik destijds mijn ouders geïnspireerd heb om er heen te gaan. Zelf ben ik nog steeds niet geweest. Suf…
Marieke, dat deed je heel handig met dat uitnodigen, even nalezen hoe je dat precies deed :-))

marieke zei

Goh Jeska, ik ken je niet, maarre ga gewoon mee. Dan leer ik je daar alles over hoe je jezelf overal voor kunt uitnodigen.

Jan Paul zei

Van harte welkom Jeska! Ik heb alleen net even op de site gekeken en het programma van de Comedytrain is afgelopen. In plaats daarvan zijn er nu internationale comedians. Omdat het in Toomler is móét het goed zijn, maar ik weet er verder helemaal niets van.

Jeska zei

Leuk! Ik sluit me graag aan!
Marieke, ik leer graag bij over het: 'jezelf uitnodigen!'

Jammer dat het programma net is afgelopen. Maar het komt vast goed!