maandag, juni 25, 2007

Verschillen

Als het om vakanties gaat dan verschillen Bibi en ik enorm. Haar favoriete bestemming/activiteit is kamperen in the middle of nowhere. Voor mij is dat niets. Ik heb liever meer comfort tijdens mijn vakantie dan in het dagelijks leven. En als ik 's ochtends niet minstens vijf minuten onder stromend water heb gestaan, dan voel ik mij vies. En ik haat het om me vies te voelen. Liever de geur van een nieuwe Calvin Klein in een duur warenhuis dan die van zweet en vuil. Ik ga dus het liefst naar een stad. Terrasjes, musea, cafés, parken. En dan bij voorkeur niet in de zomer, want warm.

Bibi is liever 's zomers in de bergen, tussen de bloemen en de wandelaars. Ik ben er juist graag in de winter, tussen sneeuw en apres-ski bars.

Gelukkig is De Toren een perfect compromis. Een douche en bed voor mij en natuur en wildernis voor Bibi.

En Sien? Die vindt het stiekem allemaal wel best. Als de roedel maar compleet is en als ze maar mee mag.

6 opmerkingen:

Sien zei

Niet.

Jeska zei

De natuur om me heen vind ik rustgevend en heel erg vakantie. Maar ik hoef niet in een tentje temidden tussen de krekels te zitten. Ik ben ook nogal gesteld op douchen en dat soort luxe!
Het torentje klinkt wel heel idyllisch. Een gulden middenweg. Hebben jullie veel foto’s genomen? Oh, Biggels wil nog wat vragen. Hij zit mijn arm te prikkenneuzen. Geniet!

Biggels zei

SIEEEEEEEEEEN!
Hoe is het nou met de kippen?
Heb je extra pensstaafjes gekregen? Heb je last van de zon? Moet je dan net zo hijgen als ik? Heb je gezwommen? Kan je net zo hard als ik? Ben je al ontsnapt in de Franse Buurtsuper?
Heb je al nieuwe vrienden gemaakt? Sien, ik ben sooo heel erg benieuwd… Ben je daar Sien? Woef?

Professor L. zei

Beste Sien en vrienden,

Na het daverende succes en alle herdrukken van het veelgeprezen "Verkoopbrieven schrijven in 30 minuten" ben ik aan het bijkomen van alle hectiek. Met de Leidse uitgever werk ik thans aan een comeback met "Verkoopbrieven schrijven is makkelijker dan U denkt", een coproductie met mijn sympathieke ambtsgenoot Professor Siegfried Vögele van het gelijknamige zuid-Duitse instituut.

U hoort nog van mij!

Sien zei

Weg blijven uit Frankrijk Biggels! Je kunt er wel lekker zwemmen en de pensstaven stinken nog lekkerder dan in Nederland, maar iedereen heeft hier gemene enge honden rondopen. En die verjagen je steeds als je in de buurt komt. Da's eng.

Biggels zei

Oh, OK.
Maar die lekker stinkende pensstaven klinken wel heel heel heel erg aanlokkelijk...