zondag, juni 10, 2007

Miebeth is terug!


Een paar weken is ze afwezig geweest. Maar nu is ze weer helemaal terug: Miebeth Zalfjes. Miebeth heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan haar mobiele klimaatlaboratorium, de Climax MZ II (zie foto). Dit alles om de zin en de onzin van de broeikastheorieën helder in kaart te brengen. Want dat is lastig genoeg. Zo dachten de wetenschap in de jaren 70 nog - op basis van dezelfde gegevens - dat het broeikaseffect er voor zorgde dat het kóúder zou worden op aarde. En dat waren echt geen domme mensen.

Duizenden (gerenommeerde) wetenschappers zijn ervan overtuigd dat er helemaal geen broeikaseffect is. Hebben zij gelijk? Wat zijn hun argumenten? En waarom hoor je het KNMI en consorten daar nooit over?

De komende week brengt Miebeth jullie op de hoogte van de zin en de onzin van de klimaatverandering. Zet hem op Mieb!

13 opmerkingen:

Miebeth zalfjes zei

´Mieb´? Ik heb liever dat je me ´Miebeth´ noemt, Jan Paul.

Jan Paul zei

Oh. Sorry, Miebeth.

Edward zei

Miebeth, ik kijk ernaaruit. Meer kan ik in dit stadium van je heroptreden niet zeggen. Maar ik kijk zeer. Ernaaruit dus.

jeska zei

Een ‘Weerwetenschapper’ in je kennissenkring Jan Paul!
Ja maar, dat is handig.
Ik ben benieuwd hoe de weerdame eruit ziet.
Ik had meteen ideeën, maar soms kan je er zo naast zitten!

Puntneus? (afgesleten door het vele neus in de windsteken?)
Bril? Of Brilloos?
Haren, piekend? Of juist netjes, in een tots? (Antwerps voor knotje)
Dik, mager, gewoon?
Of blijft het allemaal geheim…?

marieke zei

Waarde Miebeth, ik kan bijna niet wachten! Kan niet anders zeggen dan dat we je hebben gemist. Af en toe.

Jan Paul zei

Miebeth is een groot mysterie, Jeska. Ik vraag haar wel eens een foto van zichzelf op te sturen, maar dan krijg ik altijd een vage foto in een laboratoriumpak, zoals deze bij de Climax MZ II.

Ze is overigens meer dan weerwetenschapper. Miebeth is heel all-round. Maar áls ze dat zou zijn, dan zou ik als lichamelijk kenmerk gokken op ´zwanger´. Dat zijn weervrouwen namelijk meestal.

FRank zei

Ik dacht dat Weerwetenschappers met volle maan veranderden in iets heel anders. Maar zo klinkt Miebeth helemaal niet.

Miebeth Zalfjes zei

Af en toe, Marieke? Af en toe?

En nee ik ben niet zwanger. En ik verander ook niet in iets anders bij volle maan.

Prof. dr. ing. N.J.C. Nuilenburg zei

Uit eigen waarneming kan ik verklappen dat professor Zalfjes een ware verschijning is. Mocht er een prijs bestaan voor ´wetenschapsbabe van het jaar´, dan zou zij die ongetwijfeld winnen.

marieke zei

Ja, sorry, Miebeth, af en toe. Ik vind namelijk Jan Paul erg entertaining, dus ja, dan mis ik je bijdragen slechts af en toe.

marieke zei

Mag ik prof. dr. ing. N.J.C. Nuilenburg er op wijzen, dat zijn opmerking geheel en al subjectief is en dat er m.i. geen objectieve feiten of waarnemingen bekend zijn die uw uitspraken kunnen bevestigen.

miebeth zalfjes zei

Helemaal waar Marieke. Bovendien wens ik geen ´wetenschapsbabe´ genoemd te worden, Norbert Nuilenburg.

prof. dr. ing N.J.C. Nuilenburg zei

Sorry Miebeth.