zaterdag, juni 09, 2007

De ster uit het verleden

Ik heb haar naam expres niet in de kop gezet. Zo kunnen jullie nog even raden om wie het gaat. deze dame begon haar carrière als actrice in de film The Life and Times of Judge Roy Bean met Paul Newman. Daarna speelde ze belangrijke rollen in verschillende grote films. Toch zal iedereen haar vooral kennen uit die ene rol in die ene serie.

Voordat ze in die soap speelde had ze een indrukwekkende lijst aan minnaars, waaronder Anthony Perkins, Andy Gibb, Steven Spielberg, and Frank Sinatra. Maar haar langste relatie was met een nare (en slechte) plastisch chirurg. Uiteindelijk is ze van hem gescheiden omdat hij nogal losse handjes had. Ze kreeg er meteen een afkeer van plastische chirurgie van. En dat bracht haar op het idee om schoonheid uit een potje te verkopen.

Met haar rol als Pamela Ewing in Dallas had ze voldoende geld verdiend om een eigen bedrijfje op te zetten. Het was het begin van een uitstekend lopend cosmeticamerk: Victoria Principal Skin Care. Ik ken het niet, maar het is een enorm succes. En het heeft haar schatrijk gemaakt.

Ze acteert nog wel eens, meestal in een gastrolletje. Maar daar zal ze het nu te druk voor hebben. Ze is namelijk aan het trainen. Want Victoria wordt astronaut. Sterker nog, ze wordt ze de eerste vrouw die mee gaat met een commerciële ruimtevlucht. Niet gek voor een 61-jarige toch?

2 opmerkingen:

ted zei

Aan haar ietwat scheef strakgetrokken gezicht te zien heeft ze al met al toch meer vertrouwen gehad in chirurgie dan in smeerseltjes!

Ik kan me nog herinneren dat ik naar Dallas keek en op een dag dacht: Als ik nu doodga, weet ik niet hoe Dallas afloopt!
En dat leek me toen héél erg!

Jan Paul zei

Ja daar zijn duidelijk nog wat liftjes aan te pas gekomen. Of het moet behoorlijk gemeen spul zijn, die Victoria Principal Skin Scare.