zaterdag, mei 26, 2007

Aanstellerds

Gisteren schreef ik over de lachmeditatie in het Vondelpark. Ik weet niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. Met de lachmeditatie heb ik sowieso niks, maar waarom moet dat nog eens en plein public? Ik vind dat aanstellerig. Net als andere mensen die in het park zitten te mediteren. Je kan het ook gewoon thuis doen. Dan word je bovendien minder snel afgeleid.

Je kan ook zeggen dat het juist prima is om lak aan alles te hebben en te doen waar je zelf zin in hebt. Dat had ik weer bij een Chinees die elke dag bij de Kralingse Plas in Rotterdam zijn Tai Chi oefeningetjes deed. Die vond ik wel stoer. Maar bij Tai-Chiërs in het Vondelpark heb ik juist het omgekeerde. Die hebben iets kijk-mij-eens-tai-chi-doen-erigs.

Het ergste vind ik momenteel een of ander stom houten spel met blokken en knuppels. Dat moet meteen verboden worden. De mensen die het spelen staan ook voortdurend om zich heen te kijken of iedereen wel ziet dat ze zo´n interssant nieuw spel aan het doen zijn.

Wat ik daarentegen weer wél leuk vind, dat zijn groepjes mensen die capoeira doen. Ik snap ook dat je dat liever niet thuis doet als je net een paar dure vazen hebt gekocht. Van jongleurs snap ik dat ook. Maar dat zijn alleen meestal van die ongewassen neo-hippies.

4 opmerkingen:

bibi zei

Je vraagt erom he? Dat ik binnen met vijf ballen ga oefenen.

Jan Paul zei

Zolang jij je haar blijft wassen, mag je gewoon buiten in het park oefenen.

Gina zei

hahahahaha.
ja, dat heb ik laatst met belangstelling gelezen, dat van Bibi en jongleren. deed me denken aan de kleine meisjestijd, ballen tegen de muur. je begon met twee en zong er een liedje bij, ben dat liedje compleet vergeten. en daarna met drie ballen en soms zelfs vier, maar dat was toch wel als je heel erg goed in je vel zat. en niet alleen tegen de muur, maar ook in de lucht. en die ballen kreeg je in de speelgoedwinkel, in zo'n geel netje. de ballen waren gekleurd, rood-geel-groen-blauw. soms rood met witte stippen, of blauw met witte strepen. en als je er lang mee balde en ze sleten door de stenen muur, dan kreeg je van die verweerde ballen, lekker stoer 'doorbald', ook roken ze op een bepaalde manier. naar leer? plastic? al dat soort beelden kwamen tevoorschijn toen ik dat stukje las van Bibi, ergens als een reactie...

en ook de meisjes en vriendinnetjes uit de buurt. allemaal fanatiek ballend, liedjes zingend.

je ziet niet zoveel kinderen meer buiten spelen op die manier.

coen zei

Dat gooien met die stokjes is erg leuk. Heb het drie jaar geleden voor het eerst en het laatst gedaan, maar vond het leuker dan welke sport ook (vooral als je niet fanatiek bent, geen verwachtingen hebt etc.) Je bedoelt kubb?
http://coenpeppelenbos.blogspot.com/2004/07/stokjes-gooien.html