vrijdag, april 20, 2007

Reünie

Morgen ga ik naar de reünie van mijn oude basisschool. Ik ben erg benieuwd wie daar allemaal zullen zijn. In elk geval veel van mijn oude meesters, want ik zag dat zij zich al hadden opgegeven. Het is vooral zo leuk om te zien hoe iedereen er niet uit ziet en wat ze doen. Niet voor niets heeft dit blog de rubriek ´de ster uit het verleden´.

Ik was nog van plan om in die rubriek een stukje over Pieke Dassen te schrijven (August uit ´De film van Ome Willem´). Gina had me op het idee gebracht toen ze in een comment over hem schreef. Maar ik hoorde gisteren op het nieuws dat hij is overleden.

7 opmerkingen:

ted zei

RTL Boulevard besteedde aandacht aan Pieke Dassen, maar het leek of Albert Verlinde er geen oprechte belangstelling voor had.

Gina zei

oh, da's ff schrikken, wist ik nog niet. Pieke Dassen. Wist je dat hij ook waanzinnig leuke kleurrijke schilderijen maakte? Toen ik nog (betrekkelijk) veel geld verdiende wegens een vaste baan, had ik me voorgenomen om ooit eens een Pieke Dassen schilderij te kopen, voor 2000 gulden had je toen een mooi werk van hem. Het is er echter nooit van gekomen. En gewoon over Pieke schrijven, hoor, zelfs al is ie overleden. Misschien daarom net. Het was een heel aardige man.

Gina zei

hm, had Ted's comment nog niet gelezen. zie je wel, Jan Paul? vooral schrijven over Pieke!

Gina zei

ps, en veel plezier op de reunie.

ted zei

Inderdaad, véél plezier op de reünie! - Trouwens: ga je alleen of neem je Bibi mee om mee te pronken?

Jan Paul zei

Wie een mooie herinnering aan Pieke Dassen wil lezen moet deze link gebruiken: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/123112

Dank je Gina!

Jan Paul zei

Ted, Bibi gaat niet mee. Maar ik ga natuurlijk wel lopen opscheppen. Da´s logisch.

Ik kan er dus vandaag niet bij zijn in de bibliotheek en dat vind ik wel jammer.