zaterdag, april 28, 2007

Ja

Momenteel lees ik Yes Man van Danny Wallace. Ik ben nog maar bij het begin, wanneer Danny net besloten heeft om postitiever in het leven te gaan staan en op alles 'ja' te zeggen. Vlak daarna gaat de telefoon.

- Hallo?
- Dag meneer, heeft u misschien een momentje?
- Ja!
- Ik zou het graag met u willen hebben over de voordelen van dubbel glas. Schikt dat?
- Welzeker!
- Oh. Misschien is het dan zelfs handig dat ik bij u thuis kom om de voordelen van dubbel glas wat uitgebreider te bespreken.
- Dat is prima!
- Kunt u komende week?
- Ja!
- Dinsdag wellicht? Om twee uur?
- Uitstekend, alleen... eh... U moet wel weten dat ik al dubbel glas heb.
- U heeft al dubbel glas? Maar dan heeft het toch geen zin meer dat ik langs kom?
- Jawel, ik kan toch een lekker kopje thee zetten? Dan kunnen we het samen gezellig over de voordelen van dubbel glas hebben.
- Ik geloof dat ik maar beter op kan hangen...

4 opmerkingen:

ted zei

We krijgen toch nog wel iets meer te horen over je Bolognareis? Ja hè? Nieuwe contacten gemaakt? Ja? Misschien een leuke opdracht in het verschiet? Ja?

Gina zei

en ik zou willen weten wat de gemiddelde leeftijd was van de beursbezoekende kinderboekenschrijver en of er meer mannen dan vrouwen waren of andersom en of er veel gelachen werd of juist zuur gekeken en of..... er ook kinderen waren.

ted zei

Ik ben zelf één keer in Bologna geweest, in 1993 als ik me niet vergis, en toen waren er nul kinderen. Volgens mij gaat de beurs voor het publiek open als de professionals weer weg zijn.

Waren er veel collega's dit jaar?

Jan Paul zei

De laatste dag van de beurs is inderdaad de publieksdag. Dan gaan de ´gewone´ Italianen naar de beurs. Maar voor de Nederlandse uitgevers is dat niet interessant. Die breken de stand dan ook al af. Ik weet niet of daar ook kinderen komen, want ik ga er die dag nooit heen.

Verder is het zo´n beetje fifty-fifty qua mannen en vrouwen. In Nederland is de kinderboekenwereld vooral iets voor vrouwen, in andere werelddelen is dat weer anders. Het is vooral een heel leuk wereldje.

Er komen schrijvers en illustratoren van alle leeftijden. Max Velthuijs kwam er al als jong broekie en ging er ook in het laatste jaar van zijn leven nog heen.