maandag, april 23, 2007

George Wendt

De rol van Norm Peterson werd gespeeld door George Wendt. In Cheers was hij wekelijks op televisie. Maar daarna hebben wij in Nederland weinig meer van hem vernomen. Direct na Cheers trad hij een keer in Seinfeld op, werkte mee aan een aflevering van The Simpsons en speelde Norm nog een keer in een aflevering van Frasier. En vervolgens werd het steeds stiller. Toch is hij nooit helemaal weg geweest. Elk jaar had hij wel weer genoeg gastrollen in series om goed van te leven. Maar meer ook niet.

Sinds 2006 is hij wel weer helemaal terug. Hij speelt tegenwoordig weer verschillende rollen in tv-series en theaterstukken en is een graag geziene gast in talkshows.

3 opmerkingen:

ted zei

Wie was je favoriete figuur uit Cheers, Jan Paul?
Norm was niet mijn favoriet. Misschien omdat hij iets te voorspelbaar was? Diane was ook voorspelbaar, maar zij was in mijn ogen veel minder ééndimensionaal.

Jan Paul zei

Cliffie. Ik moet al lachen als ik zijn serieuze postbodehoofd voor me zie. Ook eendimensionaal trouwens.

Ingrid zei

Jaaa, Cliff. Die spreekt nu tekenfilms in, trouwens. Ik hoorde hem laatst in Ice Age en dan zie ik meteen zijn hoofd erbij. En zijn hoogwaterbroek. Af en toe deed Cliffs moeder in een aflevering mee, dan begreep je hoe hij zo geworden is. Ook een mooie rol, trouwens. Die dame speelde later in ER de oma van dr. Carter.