dinsdag, april 24, 2007

Bologna


Morgen vertrek ik met Edward naar Bologna. Daar is de internationale kinderboekenbeurs. Voor Edward is het een mooie gelegenheid om al zijn buitenlandse uitgevers te zien. Voor ondergetekende is het vooral een leuk feest. Toch is Bologna ook voor mij altijd wel op de een of andere manier lucratief geweest. Want ik kwam altijd wel met interessante opdrachten van uitgevers terug.

In tegenstelling tot Londen zal ik dit keer wel moeite doen om internetcafés te vinden. En ik vermoed dat er op de beurs ook wel een mogelijkheid zal zijn om te bloggen.

19 opmerkingen:

Edward van de Vendel zei

Yeahhhhhhhhhhhhh!
Op de beurs is het ook heel makkelijk om te mailen etc! Weblogs united!

Ingrid zei

Veel plezier in Bologna! Wij genieten hier ongetwijfeld mee.

Thomas zei

Ohhhja Bologna is die stad met die leuke toren!
Ik ben daar ooit eens een dagje geweest, toen ik met mijn ouders op vakantie in Italië was. Het was er snikheet. Echt snikheet. Meer dan veertig graden. (Het was ook juli, maak je geen zorgen.) We hebben er toen gegeten in een restaurantje, niet ver van die leuke toren, ergens onder die galerij, waar ze tl-buizen aan het plafond hadden hangen maar waar de onberispelijke obers in kraakheldere witte jacquets (ondanks de temperatuur) een sublieme spaghetti carabonara op tafel zetten.
Geniet!

Alexander zei

Torens, moet ik zeggen, torenSSSSS.

Thomas zei

Ohja, het waren er twee. Dankje!

Alexander zei

(Dat weet ik ook alleen maar dankzij de foto, daar zijn het er twee, anderhalf in elk geval. Ben zelf nooit in Bologna geweest. Maar het klinkt dus als een aanrader?)

Alexander zei

Oh, eeehhhh, sorry. Ik kan niet meer schrijven, zie ik. Ik snelschrijf-verhaspelde deze dingen:

Torens, zou ik zeggen.
Torens, moet je zeggen.

Thomas zei

Haha, Alexander, ik dacht al... :)
Ja, ik denk dat Bologna wel een aanrader is, maar ik weet het niet zo goed, we waren er maar een dagje en we konden ons niet echt soepel voortbewegen, omdat het zo warm was.

Jan Paul zei

Thomas, ik heb zo'n voorgevoel dat jij ook nog wel eens op die beurs komt. En een gok uit de losse pols... ik vermoed dat je bij 'Diana' aan de Via del Independenza gegeten hebt.

Het zijn inderdaad twee torens. De een is hoog, de ander staat volgens Noord-Italiaanse traditie scheef.

marieke zei

@ thomas, gisteren gegeten bij diane en alles is daar gewoon lekker. En in deze tijd van het jaar zit je continu te zwaaien naar bekenden aan andere tafels. heel gezellig allemaal!

Ingrid zei

Marieke, 'alles is daar lekker'? Dat klinkt veelbelovend. Vertel meer.

marieke zei

Meer? Je moet het eigenlijk gewoon gaan proberen. Overigens is het waarschijnlijk overbodig op te merken dat ik uiteraard aan het eten refereerde... De obers zijn wat te oud naar mijn smaak, of juist weer te jong.

Absolute aanrader daar is overigens de tagliatelli met verse truffel!!!

Ik zie overigens nog geen stukje van jan paul, maar weet dat hij half uurtje geleden op zoek ging naar mediacentrum op de beurs, dus...

Ingrid zei

Marieke, ik moest hartelijk lachen om je 'vast overbodige' opmerking dat je alleen aan het eten refereerde(tuuuurlijk).
Ik heb alleen recentelijk de pasticceria in Cuneo en Turijn bezocht, maar daar was echt alles lekker. Jong of oud, maakte niet uit. Zowel de mond als de ogen konden zoet genieten.
Die tagliatelle klinkt trouwens ook super.

ted zei

Jan Paul is toch niet verdwaald?

marieke zei

misschien op internet, maar niet in bologna. Hij heeft mij gisteravond laat zelfs nog keurig begeleid naar hotel, opdat ik niet lastig gevallen zou worden door vervelende italianen. Alleen jammer dat bij ons beiden ons richtingsgevoel niet echt ontwikkeld is. Maar ik heb het hotel gevonden!

bibi zei

Misschien dwaalt hij nog.

Jan Paul zei

Waar ben ik?

Jan Paul zei

Oooh. Hier...

Jan Paul zei

Ik heb gisteren ook in Diana gegeten. Erg lekker. Het enige probleem was dat ze geen gramignia hadden. Dat is de echte Bolognese pasta die je nergens kunt krijgen, behalve hier dus. Misschien vanavond.