maandag, maart 19, 2007

De ´wingman´

Twee mannen gaan in een bar op een vrouw af in de hoop dat ze één van de twee leuk vindt. Het is een tactiek die al heel lang beproefd wordt omdat hij zo succesvol is. Bij mannen en... bij vogels. Jahaa. Vogels doen het ook. Twee mannetjes die op een vrouwtje af gaan hebben meer kans dan één. Vaak staat overigens de uitkomst al vast. Het vrouwtje kiest bijna altijd voor het stoere alfa-mannetje. Maar waarom doet het bèta-mannetje dan mee als hij toch geen succes heeft? Omdat hij op deze manier de kunst van het versieren af kan kijken. Zo kan hij later zelf ook een alfamannetje worden.

10 opmerkingen:

marieke zei

Ik heb het altijd al gezegd. Mannen? beesten zijn het! ;)

Jan Paul zei

Of: een mannetjesvogel is ook maar een mens...

marieke zei

ja, zo kan je het natuurlijk ook benaderen. Maar met die eerste lok je altijd weer een leuke discussie uit op een feestje of in de kroeg.

Jan Paul zei

Of in de ijssalon in Bologna.

Ingrid zei

Welnee, Italiaanse mannen discussiëren niet met vrouwen. Die roepen ciao bella of knijpen in je kont, of als je echt boft krijg je een ijsje. In die ijssalon, dan. In Bologna. Of Rome. Of Milaan.

marieke zei

In de ijssalon in Bologna zijn in bepaalde perioden van het jaar voornamelijk nederlanders te vinden, dus dat gaat wel goed komen qua gepspreksstof. Overigens moet ik na een week Bologna altijd weer een beetje afkicken. Italiaanse mannen kijken elke vrouw ongegeneerd na... Terug in Nederland heb je dan toch zoiets van: Hé, hallo, hier loop ik! Kijk eens!

Jan Paul zei

Italiaanse vrouwen doen dat ook, maar alleen niet in Bologna...

marieke zei

O nee? Wat bijzonder... Daar ga ik die Italiaanse vrouwen eens op aan spreken dan daar in Bologna. "Kijk, kijk dan! Daar loopt Jan Paul Schutten, world famous author and blogger."

Xandra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Xandra zei

Een date werd niet meer vervolgd, met de woorden. "Xan, ik kan er niks aan doen, maar ik moet luisteren naar mijn dierlijke instincten. Deze KAN ik niet negeren."

Heb nog een poging gedaan, om The Lions Sleep Tonight ten gehore te brengen, heeft niet meer mogen baten..."
Volgende date trek ik een Nel Veerkamp blouse aan! Miauw..prrr