woensdag, februari 21, 2007

SAS


Hoi hoi hoi. Wij Nederlandse mannen zijn de slankste in Europa. Nederlandse vrouwen zijn overigens ook slank, maar niet de slankste. Dat komt door de SAS-dag. SAS-dag? Ja, de Schijt Aan Sonja-dag. Tenminste, zo zeiden ze het bij Goedemorgen Nederland.

Mijn voorspelling: over een paar jaar heeft iedereen schijt aan Sonja. Waarom? Omdat dit soort wonderdi√ęten een beperkte houdbaarheid hebben. Wie Montignact er nu nog? Atkins? South Beach? Allemaal enorme bestsellers. Ooit. Want ze werkten allemaal... een tijdje. Daarna ging het toch weer mis. Ik denk overigens dat SB een iets langere houdbaarheid heeft. Dat komt omdat ze niet zo radicaal is als Atkins en Montignac. Voorspelling twee: over twee jaar is er gewoon weer een nieuwe Sonja Bakker die ook in de bestseller toptien staat. Met een nieuw, nog beter dieet. Wedden?

Overigens is er volgens het Amserican Journal of Health Promotion een nog betere manier om af te vallen: in de stad gaan wonen. Mensen die in de stad wonen zijn dunner dan mensen van dezelfde leeftijd, sekse en sociale klasse dan mensen die in de voorsteden wonen. De reden? In de stad heb je alle voorzieningen op loopafstand. Mensen uit de suburbs rijden overal met de auto naartoe.

4 opmerkingen:

Xandra zei

Het is toch erg dat Sonja Bakker inmiddels een werkwoord is? Nee ik mag dat niet hebben, want ik ben aan het sonja bakkeren...! AAAGHHh

Tijdens het winkelen viel ik midden in een discussie van een aantal winkelmedewerkers (vrouwen uiteraard). Een van de vrouwen probeerde een nieuw chocolaatje onder de aandacht te brengen (let wel... chocola is net DRUGS voor vrouwen), waarop een collega antwoordde: "Nee, dat mag ik niet van Sonja Bakker...".
Waarop een ander reageerde met (mijns inziens de meest zinnige opmerking dat moment): "Sonja Bakker, SONJA BAKKER??" "Niks Sonja Bakker, weet jij wel hoeveel ik heb moeten investeren om dit te krijgen?" (wijzend naar haar heupen)" En als ik ga lijnen, word ik daar alleen maar sacherijnig van en voel ik me belabberd."

Persoonlijk denk ik dat Dr. Gillian McKeith de dieetgoeroe van het nieuwe millenium mag heten!
Zij is mijns inziens de eerste die inzichtelijk maakt welke voedingsstoffen je lichaam nodig heeft. En dat alles leest ze af van je tong!
(Quote: "Gillian McKeith's betoog draait om de uitwerking van slechte eetgewoonten en voedingstoffen op uw algehele welzijn. Eet u slecht, dan voelt u zich ook slecht; zowel lichamelijk als geestelijk. Door de slechte voedingsstoffen te vervangen door goede stoffen zult u zich lichamelijk beter gaan voelen, vanzelf afvallen en u fysiek en geestelijk een stuk sterker voelen." Unquote)

Ik sla er eens een zogenaamd gezond receptje op na en steek me tong uit.. Blehhh!

Jan Paul zei

Ik hoorde laatst ook nog een leuke antisonjabakkeropmerking: 'Wat nou Sonjabakkeren? Ik heb straks eeuwig de tijd om af te vallen.

Montignaccen was trouwens ook al een werkwoord. Zouden de Fransen het zelf over Montignaccer hebben gehad?

Je Montignacce
Tu Montignacces
Nous Montignaccons...

ted zei

Ik snap chocola niet! Ik geef eigenlijk weinig om chocolade, maar sinds ik van uitgeverij Nieuw Amsterdam een doos kreeg met chocolaatjes ter gelegenheid van de jaarwisseling, vreet ik mij ongans aan chocola. Heb net gisteren drie zakken paaseitjes gekocht (wit met caramelvulling, melkchocolade met een of andere witte vulling en cappuccino) en daar is de helft al van op, terwijl het nog lang geen Pasen is!

Gina zei

Hm. Dat is het voordeel van in het buitenland wonen. Dan heb je weinig te maken met dit soort dingen of mensen want wie is in hemelsnaam Sonja Bakker? Maar ook toen ik nog in Nederland woonde, liet ik het allemaal aan me voorbijgaan. Is natuurlijk een persoonlijke keuze, echter, de Nederlandse kneuterigheid ga ik toch echt niet voor mijn lol in mijn koppie laten rondzingen. Alhoewel ik een tijdje geleden wel naar een of ander relatieprogramma heb gekeken. Wij ontvangen alleen Nederland 2, met zendtijd EO. Nu ook Holland Doc (gelukkig!), maar toen nog vnl. rommel. Maar dat relatieprogramma, mensen die in scheiding lagen en alles zo op televisie met een therapeut bespraken??? Is dat echt of...
En ja, Pasen. Carnaval moest nog uitbarsten en de chocolade eitjes lagen inderdaad al bij de kassa.