vrijdag, februari 16, 2007

Ik@NS

Mijn trein had vanochtend vijf minuten vertraging, maar bij binnenkomst op schiphol stond de ‘overstaptrein’ er gelukkig nog. Toch gingen net op het moment dat wij uitstapten alle deuren van die trein dicht. De conducteur miste kennelijk nét die hersencellen die je nodig hebt om te beslissen dat je nog even wacht als er tientallen mensen je trein in willen.
Gelukkig bleef er helemaal voorin nog een deur open. Een massa van bijna honderd mensen sprintte naar voor om alsnog de trein in te springen. Een hele massa op één meisje na. Zij liep niet naar voren. En terwijl iedereen probeerde om zich voorin naar binnen te wurmen, drukte zij gewoon op de knop om de deur te openen. De deur ging open en zij stapte rustig in.

2 opmerkingen:

marieke zei

het is duidelijk, dat meisje is een ervaren treinster...
Het dagelijks treinen kent een paar eenvoudige basisregels:
1) nooit denken dat de conducteur nog wel even op je wacht, dus bedenk van te voren wil ik rennen of niet
2) bedenk altijd dat je niet gaat rennen!
3) als de trein al stil staat hoef je maar 1 x op het knopje te duwen, gaat hij dan niet open, dan heeft meer keer geen zin.
4) is de deur dicht, dan is de deur dicht tenzij het een sprinter betreft.

Jan Paul zei

Ik ren bijna nooit. En bijna had ik het toch gedaan (ook zonder na te denken achter de meute aan). Maar dankzij dit meisje hoefde het gelukkig niet. We zaten in een heerlijk rustige coupé omdat iedereen voorin zat.