dinsdag, februari 13, 2007

Ik ben nog niet gebeld...

Mooie boel is dat. Alle ministersposten lijken al verdeeld. Maar ík ben nog niet gebeld. Dat weet ik zeker, want ik was gisteren bijna de hele dag thuis. En ik heb een nummermelder. Daar stonden geen 070 telefoonnummers tussen. Het is natuurlijk van de zotte dat ik niet gevraagd wordt, want ik heb wel degelijk kwaliteiten. Bijvoorbeeld voor de volgende ministeries:

• De nieuwe post van Jeugd en Familie: hé, ik schrijf kinderboeken. En ik kom uit een familie, dus héb enige ervaring.
• Verkeer en Waterstaat: ik heb veel ervaring met het openbaar vervoer. En omdat ik geen rijbewijs heb, kan ik met een ‘helikopterview’ naar zaken als het fileprobleem kijken.
• Buitenlandse zaken: ik kom reis me suf. Antwerpen, Niagara Falls, Helsinki en binnenkort Londen en Bologna.
• Binnenlandse zaken: de rest van het jaar zit ik gewoon in Nederland.
• Economische zaken of financiën: ik weet uit betrouwbare bron waar je heel makkelijk geld kunt lenen (Postkrediet en Frisia, maar niet verder vertellen!)

Maar goed. Jan Peter, je kunt me nog gewoon bellen.

10 opmerkingen:

marieke zei

Nou snap ik er niets meer van... Ik ben ook nog niet gebeld, maar dacht nog: als ze mij niet bellen, dan bellen ze alsnog Jan Paul en dan wordt ik gewoon zijn hoogste beleidsambtenaar ofzo... Maar helemaal niets!!! Onbegrijpelijk... Ik ben zowat ervaringsdeskundige op alle gebieden, en heb in Europees Jeugd Parlement gezeten, dus waar wachten ze nog op?

Jan Paul zei

Jij ook niet, Marieke? Het is een schande. Waar moet het dan heen met dit land?

marieke zei

Geen idee. Ik had nog wel zo'n innovatief idee om samen met jou de eerste minister-duobaan te introduceren...

ted zei

Na de uitspraak dat peepshows moeten worden gezien als toneel, heb ik mij ontkleed en ben voor mijn raam gaan staan met een rood lampje, waarbij ik ritmisch met mijn heupen wiegde. Ik werd terstond gebeld voor de post van minister van Cultuur, maar ik kies liever voor het bedrijfsleven.

Jan Paul zei

Maar wie had dan Papieren Museum III moeten afmaken? Ben Bot? Maxime Verhagen? Gonny van Oudenallen? Nee, het is maar goed dat je geweigerd hebt, Ted.

Richard zei

JP for president!

Jan Paul zei

Welke JP, Richard? Joost Prinsen? Jody Pijper? Justine Pelmelay? Jet van Pieshout?

Edward van de Vendel zei

Tsja, ik ben bang dat ze vandaag niet meer bellen, Jan Paul, wat natuurlijk eeuwig zonde is. tenzij je natuurlijk staatssecretaris voor de CU op Verkeer en Waterstaat wordt. Heel goed mogelijk, natuurlijk.

Jan Paul zei

Nee, nou wil ik niet meer. Dan hadden ze maar eerder moeten bellen.

marieke zei

Ik heb vandaag gewoon de hoorn van de haak gelegd. Ik bedoel: het is graag of niet hoor!