donderdag, februari 15, 2007

En dan nu het weer


Het KNMI heeft iets nieuws. Sinds een paar maanden geven ze zo nu en dan de verwachting voor veertien dagen vooruit. Vroeger probeerden ze dat ook al, maar daar klopte meestal geen hout van. Tegenwoordig klopt-ie akelig precies. De afgelopen maanden zaten ze bijna altijd goed. Zelfs de ene sneeuwdag in februari wisten ze twee weken eerder te voorspellen (al voorspelden ze hem toen voor woensdag in plaats van donderdag). Het heeft iets heel geks, die voorspelling zo ver vooruit. Alsof je echt een beetje in de toekomst kunt kijken.

5 opmerkingen:

ted zei

De voorspelling voor over twee weken? Pf, ik kan zelfs een voorspelling doen voor over drie weken. Mijn voorspelling is dat de zon opkomt, dat het hier en daar regent maar op andere plaatsen niet, er is kans op sneeuw, hagel en mist, er zal geen tot zware bewolking zijn, en als de zon ondergaat voorspel ik een daling van temperaturen.
Kijken jullie over drie weken of ik gelijk heb?

Jan Paul zei

Aha. Nou het KNMI voorspelt dat het de komende weken vooral zacht en wisselvallig gaat worden. Geen sneeuw , hagel en mist. Kijken wie er gelijk krijgt...

ted zei

Ik voorspel ook alleen maar káns op sneeuw, hagel en mist. Maar ik durf mijn voorspelling gerust aan te scherpen: ik voorspel voor over drie weken elders sneeuw, hagel en mist!

Jan Paul zei

En je voorspelt waarschijnlijk ook middagtemperaturen tussen 12 en 18 uur. Met ook nog een waarschuwing voor de scheepvaart: pas op.

ted zei

En ik voorspel ook dat het vanavond donker wordt, dus het is voor uw eigen veiligheid verstandig om met licht aan te rijden als u vanavond de weg nog op moet.
Maar gelukkig is het donker waarschijnlijk tijdelijk. Ik durf te voorspellen dat de kans heel groot is dat het morgen weer licht wordt.