woensdag, januari 24, 2007

Laatste oproep?

Dit zou wel eens de laatste oproep voor een titel voor het Amsterdamboek kunnen zijn (zie andere posts in het archief van januari). Ik weet niet wanneer de titel definitief moet zijn. Maar de tijd dringt. Wordt het eeuwige roem voor u of de anonimiteit van de Onbekende Soldaat?

Nog wat extra informatie: in elk hoofdstuk staat een kind van rond de twaalf jaar centraal. Gijsbrecht van Amstel, bijvoorbeeld, Trijntje Hillebrants de burgemeestersdochter, Titus van Rijn, Loduik Jochimszn en Netje asser. Vanuit hun dagelijkse leven wordt het verhaal van de stad verteld.

Aan het omslag is te zien dat het om een kinderboek gaat. Dat hoeft in de titel niet terug te komen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind
(DE) KINDEREN VAN AMSTERDAM
nog steeds het beste.

Of, zoals ik al zei,
DE GESCHIEDENIS VAN AMSTERDAM IN NEGENENEENHALF KIND.

Of natuurlijk
AMSTERDAM? FAST SO SCHÖN WIE OSNABRÜCK

marieke zei

tsja tijdens die storm had ik een meesterlijke, maar die is zo pfff uit mijn hoofd geblazen.