maandag, januari 29, 2007

In je broek

Edward blogte gisteren over John Green. En John Green heeft een grapje. Veel boektitels worden een stuk leuker als je er ´in your pants´ achter zet. Flauw maar leuk. Nee. Heeel flauw, maar leuk. Zij deden het met Engelstalige titels. Ik gebruik Nederlandse kinderboeken. U mag er zelf ´in je broek´ achter zetten...


Het woei
Betrap me
Zootje was hier
Het grote moment
Bezoekjaren
Wat een circus
De prijs van poep
Ga je mee naar Toejeweetwel
Cheffie is de baas
Ik en de koningin
De achtertuin van Jan Wolkers
Daar komen de Romeinen
Misschien wisten zij alles
Plantjes en beestjes

13 opmerkingen:

Ingrid zei

Ruik eens wat ik zeg

Ingrid zei

Middenin de winternacht

Ingrid zei

superguppie krijgt kleintjes

Jan Paul zei

Of voor volwassenen: De Dikke van Dam

Ingrid zei

De gevleugelde kat
Bezem
In het pikkedonker

(sorry, dit is te leuk. ik moest vorige week al zo erom lachen en dit gaat weer de hele dag voor plotseling opkomende niet te onderdrukken grinnikbuien zorgen. het is zo lekker Monty Python absurd)

Ingrid zei

Gloeiende voeten

Gina zei

Oei. Dit is als havermout op de molen. Was op internet aan het neuzen naar kinderboeken dingen en kwam een christelijke werkgroep kinderboeken tegen: http://www.christelijkekinderboeken.nl/

Heb hun titellijst voor 2006 gedownload en moest, door het in je broek gehalte wel ff lachen, ja. Viva het Kind in Jezelf, of in JP termen, je vaste leeftijd. Enkele titels:

Een poes met lintjes
Jan Pieter krijgt bezoek
Verhalen met een staartje: vier bijbelse avonturen
Olifant ontsnapt!
Krummel; een heel gewone rups
Billy de Bengelbij

Thomas zei

Ja, heeeeel flauw, nou, vooruit maar. Voor volwassen lezers:

Hoe ik nu leef
Een kleine kans
Winterijs
Slapen en schooieren
De kinderkaravaan
Web van inkt
Een verhaal met een tong
Mama! Waar heb jij het geluk gelaten?
Hoe overleef ik (zonder) liefde?

En last but not least:
De Toverfluit

Lilli zei

Ik heb je nooit een rozentuin {hier invoegen} beloofd

bibi die 2 dagen weg was zei

Moby Dick

bibi die dit echt flauw vindt zei

Madame Bovary

bibi die ten slotte zegt zei

Bereik je ideale gewicht

Kees zei

Geen houden aan