dinsdag, januari 16, 2007

De inzendingen tot nu toe


Er zijn al heel wat serieuze en minder serieuze inzendingen gestuurd. Dit zijn de inzendingen tot nu toe. De betere staan ietwat vooraan, maar verder is er geen volgorde.

Kinderen van Amstelredam
kinderen van Amsterdam
Jong Amsterdam
Stadskinderen
Sterke verhalen uit de stad op palen
Amsterdammertjes
Kinderen aan de Amstel
Amsterdamse avonturen / Avonturen in Amsterdam
Amsterdamse lieverdjes
Het verhaal van Amsterdam
Oud Amsterdam
Amste(l)r(e)dam, de geschiedenis in verhalen
Kleine kinderen van de grote stad
Loduik & andere kinderen van Amsterdam
De Amsterdamsche Kinderkroniek
Belhamels en brokkenmakers
Alleen in Amsterdam
De dag van toen - kinderen in Amsterdam
Kinderen van de grote stad
Amsterdam, nesten like så gøy som Oslo
Mokumse mannetjes en meidjes
Stadse fratsen
Woonplaats: Amsterdam
Geboren te: Amsterdam
Verhalen rondom het IJ
Ik ben in Amsterdam geboren
Op kindervoeten door de hoofdstad
Historische gids over Amsterdamse kids
Klein zijn in de grote stad
Hoofdstadbewonertjes
Kind in Mokum
De kleine Amsterdammer
Spring maar in de gracht
Vroeger in Amsterdam
Ik hoop dat ik achterin het boek kom
Wij van Amsterdam
Bier, brood en bedelaars
Voor altijd jong in Amsterdam
Altijd jong in Amsterdam
Van nul tot nu in Amsterdam
Amsterdamse keien
Onbekende Amsterdamse helden
Kalverstraat op kinderschoenen
Amsterdamse geschiedenis in het klein

Inzenden kan nog steeds. De prijs is een gesigneerd eerste exemplaar en vermelding achterin het boek...

8 opmerkingen:

marieke zei

Kunnen we nog iets met Amstel en 't IJ???

Jan Paul zei

Het voordeel van 't IJ is dat het lekker kort is. 'Aan 't IJ' is korter dan 'In Amsterdam'.

Dus dan krijg je zoiets als '... aan 't IJ'.

Gina zei

Jan Paul, omdat Pieke Dassen/August van Ome Willem bij ons om de hoek woonde, liepen de kinderen uit de buurt (de meesten toch al bijna lagere school af maar wat dat betreft lekker kinderachtig, hehe) geregeld bij hem langs met kreten als "Ik lus wel een broodje poep!" en "deze vuist op deze vuist"... vandaar het bedenkelijk niveau van mijn actuele lijstje...
Toen de gsm nog niet bestond...
Van moeras tot metropool
Mama, wat eten we vandaag?
De WC hangt boven de gracht

Kan me wat een titel betreft nl voorstellen dat er in een van je verhalen wel een zinsnede is die zoooo typerend is voor het hele boek, omdat de kinderen die het zullen lezen zo anders leven dan de kinderen die je in die verhalen beschrijft.. het alledaagse leven was anders... vlooien in de kleding misschien? of op zondag hartstikke chique bij oma op bezoek en stijf op een zacht fluwelen canape zitten, luisterend naar klassieke muziek, je ziet je tante nog net een kus stelen van de buurman die zijn pruik snel goedschuift voordat ze de salon weer binnenkomen etc etc

Lilli zei

Amsterdamse kinderpret
Kind gespot in Amsterdam
IJhoofdjes en Amsterdammers

Ik weet, ik ben wat laat, en dat terwijl dit toch een van mijn favoriete bezigheden is. Maar misschien kom ik nog op gang. Het lijkt er trouwens op dat je genoeg titels hebt om nog 30 boeken te schrijven! ;-)

Jan Paul zei

Pieke Dassen! Dat is er één voor de rubriek 'De ster uit het verleden'. Ik heb hem even opgezocht op Wikipedia. Hij leeft gelukkig nog en is kunstschilder. Leuk.

'Van moeras tot Mokum' zou ook nog kunnen.

ted zei

Leuk woord: IJhoofdjes! Doet meteen denken aan: kinderkopjes. Voor wie niet weet wat dat zijn: dat zijn keitjes waarmee veel ventwegen werden bestraat. Ze liggen ook, maar dan in sierformatie, op de Dam. Leuk voor dames met hoge hakken!

ted zei

Pff, ik heb net "ijhoofdjes" op proberen te zoeken in de Dikke Van Dale, maar het staat er niet in!

Lilli zei

Nou ja zeg!