donderdag, december 28, 2006

Vriend Gerald (door Seth Gaaikema)






Wat gaan er veel hè, lieve mensen? Zo aan het eind van het jaar. En zo onverwacht. De arts van James Brown vroeg nog hoe het met hem ging. ´I feel good!´ zei de zanger nog! En dan nu Gerald Ford. Kent u die nog? Gerald Ford? De president bij wie alles op rolletjes liep: Ford. Ik heb daar een liedje over:





Eerst hadden ze Richard Nixon,
die vonden ze maar niks.
Met zijn gelieg en zijn geoorlog
En zijn vele dirty tricks.

Dus Richard kon vertrekken,
zijn ambtstermijn was kort.
Want hij werd al snel vervangen
Door maatje Gerald Ford.

Vriendjespolitiek!
Riep elke Amerikaan.
Dus bij de volgende verkiezingen
verloor Gerald direct zijn baan.

Want Gerald was wel slim,
Maar de stemmers waren smarter.
Zij stemden niet op hem,
Maar op rivaal Jimmy Carter.

Seth

6 opmerkingen:

Jan Paul zei

´Bij wie alles op rolletjes liep: Ford´. Die kan écht niet Seth...

Seth zei

Jawel, want een Ford is een auto en die rijdt op rolletjes.

ted zei

Eindelijk een beetje kwaliteit op dit weblog. Bedankt, Seth!

Jan Paul zei

Ik vind mijn eigen stukjes veel beter. Als ik Seth zo lees dan denk ik: ´dat kan ik zelf ook´.

ted zei

Nee joh, da's een bekende Nederlander! Dat niveau haal jij nevernooit!

Maikel (Part of L & M) zei

zoooooo, dan wordt het voor ons dus voortaan:
mr Seth Schutten
(Super BNer)

...maar alle vrolijke gekheid op een reindeer-husky-stokkie:
er gaan er inderdaad wel heel erg veel naar de eeuwige jachtvelden.

Of worden we oud?
Zijn tenslotte geen echte teeners meer, maar gelukkig komen we uit twee goede bouwjaren.

Groetjes aan jullie beiden en zeker ook aan de lieve op wintersport zijnde dame: Sien.