dinsdag, december 05, 2006

Sigint


Deze post is eigenlijk een testje. Ik wil kijken of dit stukje opgepikt wordt door computers van de NSA, GCHQ en andere veiligheidsdiensten. Zij hebben allerlei zoekbots en die zoeken naar woorden als ´jihad´, ´bomb´ of ´kill americans´. Nu deze woorden in dit berichtje staan kan ik via mijn statcounterprogrammaatje controleren of ik extra bezoek krijg van buitenlandse bezoekers. De kans is groot dat de zoekbots in het geheim opereren, maar je weet maar nooit.

Deze methode heet Signal Intelligence, Sigint. Het is dus eigenlijk zoeken naar een speld in een hooiberg, maar de methode is behoorlijk succesvol. Er worden veel ´spelden´ gevonden. Maar het kan ook anders gaan.

Het 14-jarige schoolmeisje Julia Wilson had een berichtje op haar weblog gezet met daarin de woorden ´Kill Bush´. Dat had ze beter niet kunnen doen. Tijdens haar biologieles werd ze door twee zware jongens van de FBI uit het lokaal gesleurd en urenlang hardhandig ondervraagd. De FBI heeft haar overigens nooit excuses aangeboden.

4 opmerkingen:

Jan Paul zei

Het berichtje staat er nu een klein kwartiertje en volgens Statcounter ben ik nog niet bezocht door andere computers. Daarentegen staat er al wel een tijdje een verdachte auto voor mijn deur...

ted zei

Ja, die stond gisteren bij mij voor de deur. Ik heb op het raam geklopt en toen ging het raampje open.

ik: Zoekt u iemand?
hij: Don't speak German.
ik: Are you searching for someone?
hij: We're told here lives the notorious JP Scutton.
ik: O no, you're totally wrong! He lives somewhere else. But why do you search him?
hij: We can't discuss that.
ik: Then I can't discuss where he lives.
hij: Alright then. We want him because we think he's planning an attack.
ik: A tack? You mean Dumon Tak? That's his wife.
hij: His wife? Let me check my papers... I haven't seen her name...
ik: Sien? No, Sien is not her name. Sien's the dog.
hij: His wife's a dog?
ik: No, his wife is Bibi. You know, the famous writer. She wrote Layka, among other things.
hij: Layka? That's a Russian name.
ik: Yes, you're right, it's the Russian dog that was brought into space.
he: So Scutton is involved with Russia?
ik: Well, Bibi is. But she's into snakes and spiders too.
hij: We knew Scutton was into snakey things, but we didn't know his wife is spying for the Russians!
ik: O yes, Bibi loves spiders and all that sort. I think she's a vegetarian too.
hij: A veteran? Of the Russian army? Where the hell do they live?
ik: You'll have to drive to the right, take the third street to your left, the second right, then the fourth street left. Be sure to give them my love!

Jan Paul zei

- Hé wat moet dat daar in mijn huis! Sien doe iets!
- Awie-iep! (´Nee, Bibi had gelijk. Ik ben een vredelievend dier en doe niets en niemand kwaad´)
- You! Tell me secret. We wan´t answer. Now!
- Ik weet het niet. Echt niet.
- If you do not tell, we have ways to make you tell.
- Sla me maar in elkaar. Druk maar sigaretten uit op mijn arm. Ik zeg toch niets.
- Here is five euro. Now you speak. Tell us secret.
- Oké. Ik denk 1997. Maar zeker weten doe ik het niet.

Lilli zei

COKB !!!

(crying on keyboard)