zaterdag, december 23, 2006

Prettige Kerstdagen!

22 opmerkingen:

Koningin Beatrix zei

Jij ook Jan Paul! Luister je nog wel naar mijn toespraak?

Jan Paul zei

Ja Majesteit.

Johan Cruijff zei

Maar ga je dan niet bloggen met de Kerst?

Jan Paul zei

Nee. Tijdens de kerstdagen niet. Woensdag weer. Dan volgt een superspectaculaire jaarafsluiting, Johan!

Adriaan van Dis zei

Komt er dan ook weer een kopregelverzinwedstrijd? Het lijkt me zo aardig om ook eens iets geestigs te verzinnen.

Jan Paul zei

Misschien wel Adriaan!

ted zei

En wat gaan Bibi, Miebeth Zalfjes, Sien en jij dan doen? Vierstemmig kerstliedjes zingen onder de kerstboom?

Jan Paul zei

Miebeth viert de kerstdagen op haar favoriete manier: in haar laboratorium. Sien ook, die vertrekt naar België, waar volgens de weerberichten sneeuw gaat vallen (Ardennen). Wij gaan drie dagen lang op bezoek bij ouders en vrienden. Het zingen laat ik aan Frank Sinatra over. Maar dat mag alleen als Bibi er niet is...

Heb jij een leuke Kerst?

ted zei

Ik ga morgen of overmorgen naar mijn moeder in het zuiden van het land.

Houdt Bibi niet van Frank Sinatra? Waar dan wel van? Bing Crosby?

bibi zei

Ik wil luisteren naar Bach. Of naar Dan Penn of Brad Mehldau. Ik heb iets tegen Frank Sinatra. Ik kan er niks aan doen. Te feel-good-achtig. Ja, te 'wat zijn wij met z'n allen fijn samen'. Te veel omarming zit erin. Die stem vind ik om te rillen. Alsof hij alle vrouwen er in een keer mee wil opslokken. Alsof hij een zalfje uitsmeert over de wereld dat net te klef is. Dat je benen stroop worden en dat iedereen dat fijn vindt terwijl ik wil rennen. RENNEN.

ted zei

O, dan moet je Dean Martin hebben!

Maikel (Part of L & M) zei

Hoi lieve ms Bibi, Jan Paul en mevrouw Sien,
Wij allemaal wensen jullie ook de allerbeste Kerstdagen toe met alles erbij wat jullie je maar wensen kunnen.
Wij hier zullen in minds close bij jullie zijn.
Lieve groetjes van ons allemaal,
Maikel en Lennart
en hun family-loveones

Lilli zei

En natuurlijk ook van mij alle beste wensen voor alle beste mensen die zich hier al dan niet op het blog begeven.

Ik heb het niet zo op kerst, teveel verplichtingen en formaliteiten. Maar het mooie is dat het weer een reden geeft om iedereen alle goeds toe te wensen ;-). En al ken ik helemaal niemand van jullie, en ben ik hier zomaar per ongeluk blijven hangen, ik wens jullie allen het beste van het beste!

Jan Paul zei

Jij ook niets dan goeds Lilly! En ik hoop dat je hier nog lang blijft hangen.

Jan Paul zei

Hoi Maikel, ik zag dat het nu -12 is bij jullie. Zijn jullie al een beetje aan die kou gewend? Ik hoop dat jullie het geweldig naar je zin hebben daar met de sneeuw en de haardvuurtjes!

Koningin Beatrix zei

Haardvuurtjes, sneeuw, Dean Martin... Hmmm heerlijk. En dan een glaasje wijn erbij. Bij Frank Sinatra heb ik weer liever een glaasje whisky. Laphroaig. Zalig.

Adriaan van Dis zei

Wat voor wijn Majesteit? Ik heb rode wijn, witte wijn en ook water.

Koningin Beatrix zei

Rode wijn natuurlijk, Adriaan. Water is meer iets voor mijn zoon. En wel luisteren naar mij morgenmiddag hè? Ik ga het over Kerst en Vrede hebben. En verdraagzaamheid. Een beetje cliché misschien, maar dat wil het volk.

bergelund thor zei

Jeg ønsker Jon Pol Skutte en dårlig, dårlig, dårlig Jul. Yes.

Jan Paul zei

Jij ook een darlige Kerst, Thor. Maar dat zal wel lukken. Het lijkt me niet prettig om het te moeten vieren vanuit een gevangeniscel.

Maikel (Part of L & M) zei

QUOTE Jan Paul said...
Hoi Maikel, ik zag dat het nu -12 is bij jullie. Zijn jullie al een beetje aan die kou gewend? Ik hoop dat jullie het geweldig naar je zin hebben daar met de sneeuw en de haardvuurtjes!


Hoi mr JP, en dames Bibi en Sien,
Tis hier idd genieten in het tig kwadraat.
Van al die winterse tafereeltjes inclusive de vriendelijke lapplandertjes.
Maar het leukste vinden we toch de huskies en de husky-slee-tripjes die we er vaak mee maken.
We doen het steeds bij de same huskyfarm zodat die lieve honden ook aan ons kunnen wennen, en wij ook aan hen en hun coole lapplandse begeleiders.
En dan ook nog eens onderweg de mooiste reindeers oog in oog te ontmoeten joh, wat een prachtig gewei hebben ze toch, indrukwekkend hoor.
Tis hier ook echt winters met steeds temperaturen onder zero en plaatselijke sneeuwval.
De officieele skipistes zijn hier nu nog niet open, die doen dat pas zo rond week 6, maar dat is geen problem, want overal heeft de plaatselijke bevolking zijn eigen skiterreinen, waar je welliswaar wat moeite moet doen om er te komen omdat er natuurlijk geen skilifts zijn, maar wat juist de contacts met de lapplanders erg aangenaam maakt. En met de rent-snowscooters kom je ook nog eens op plekken met de mooiste uitzichten.
We zijn gisteren hier naar de nachtmis geweest, en ook dat was een aangename ervaring, erg intiem-close in een mooi lieflijk kerkje met de mooiste kerstmuziekjes op zn lapplands.
Je kunt er zo mooi ff in jeself terug keren, met alle dankbaarheden voor alles.
Je wordt dan ff heel erg kleintjes.
En dan daarna na de nachtmis sneeuwgevechts buiten, in alle vrolijkheid met elkaar.
En dan nog weer later het gezellige dinner met de lekkerste spullen op feestelijk versierde tafels thuis in onze met kerstsneeuw bedekte chalets.
Je wilt er steeds niet aan denken, maar zo rond deze dagen, en vooral straks met 1-1-07, zitten er nog steeds hele bange herinneringetjes in onze koppietjes met alles wat zoals kleuren, geuren en geluiden er ook bij zal gaan horen...we kennen dat nu alweer van 6 keertjes xmas en oud-op-nieuw, en we komen erachter dat het helaas steeds bij ons zal blijven, juist op deze dagen.
Maar ja.
Wat ons wel hier in Lappland aangenaam verrast, is dat de nachtelijke duisternis hier echt maar dan ook echt gitgitgit-zwart is, aardedonker is, zo intens donker dat we dit nooit eerder hebben meegemaakt.
Maar het is nooit beangstigend, je wordt er eerder stil van en je weet dat je tegen de polecirkel aan zit.
Er zijn per dag ook betrekkelijk weinig uurtjes daglicht nu, maar omdat hier alles daar aangepast aan is, zoals met de mooiste sierlijke creative verlichtingen, sommige echt design, hebben de lapplanders ook hiervan een mooi wondertje gemaakt.
Dus zo vallen we van de een in de andere mooie verbazing.
Maar nogmaals die huskietripjes zijn onze meest favorite ontspanninkjes van deze dagen.
Zoals gezegd doen we dat steeds bij de same huskiefarm, en tis n genot iedere keer weer hoe of die lieve mooie speelse dieren ons al beginnen te herkennen.
Onze vaste lapplandse begeleiders geven ons ook steeds meer speelruimte; tis net of ze ons steeds meer ook hun vertrouwen geven als ze seen dat the huskies zo zichtbaar op ons gesteld zijn geraakt.
Zijn we nog t most proud op.
Vanavond, 2nd kerstdag, doen we het gezellige samenzijn met elkaar nog eens volopjes over, nadat we (de jeugd) nu net thuis zijn van weer n vrolijk samenzijn op de huskiefarm met onze 4-voetertjes en lapplanders en ook met een kort tripje met hen to the reindeers totdat t helaas veels te vroeg weer donker werd.
We wensen jullie drietjes ook een hele fijne 2nd xmasday toe.
Van Edward hoorden we dat jullie naar Oebele-show gaan en daarna lekker jammietjes doen erges downtown.
Doen jullie onze grote friend ook nogmaals onze liefste groetjes?

Byeeeeeeeeeee en xxxxxx van ieder van ons.

Jan Paul zei

Hee Maikel! Dat klinkt als een perfecte Kerst! Sneeuw, huskies, sneeuwscooters. Wij zitten er ook al over na te denken om volgend jaar in deze tijd naar Lapland te gaan. Als we dit zo horen helemaal... Heel veel plezier nog!!!