zaterdag, december 30, 2006

Familie Nooitgenoeg (Youp van ´t Hek)


Ik vraag me af of de Jorritsmaatjes nog een fijne Kerst hebben gehad. Of dat ze diep in zijn zelf gegraven put zaten. Hoewel, zelf gegraven – dat zal hij wel aan zijn goedkope Smolarekjes uitbesteed hebben. Maar ik kan ze wel begrijpen. Dat karige burgemeesterssalaris van haar is natuurlijk nooit genoeg om van rond te komen. En voor hem geldt hetzelfde, al heeft zijn waterputtenbedrijf het lang niet gek gedaan. De hele straat, hockeyvereniging en alle oude corpsvriendjes zijn al voorzien van een vergunningloze aftapcentrale. Maar dat levert natuurlijk nog veel te weinig op om écht gezellig de kerstdagen door te komen. Daarom hebben ze ook maar even een illegale kerstboom met wat extra takken uit het bos gezaagd. Bij elkaar gehouden door op het Almeerse strandje gejut touw. En wat kwam papa´s lange Burberryjas goed uit deze Kerst! Ideaal voor het bijeengaren van de extraatjes. Zo konden de flessen Pommerol uit 1998 aangevuld worden met twee heerlijke Dirk III wijnen, ging de reerug vergezeld van een proletarisch geshopte kip van de Kiloknaller en werd de tafel sfeervol verlicht met van een Rotaryvriend geheelde Blokkerkaarsen. Ja als je de eindjes moeilijk aan elkaar kunt knopen, dan moet je creatief zijn.
Ik ben benieuwd waar hij zijn vuurwerk vandaan haalt. Ik heb zo´n Senseobruin vermoeden. En ik hoop dat oud & nieuw met een knaller voor ze afloopt. Dan denk ik: 2006 was wél leuk!

Youp

11 opmerkingen:

Jan Paul zei

Dank je Youp! Goed gedaan. Ik begrijp niet waarom Edward je niet wilde hebben.

Youp zei

Schreef Edward dat? Ha! Hij heeft me gesmeekt. Maar ik schrijf liever voor jouw kwaliteitsblog. Nu heeft hij een of ander schrijfstertje gevonden om te gastbloggen.

bergelund thor zei

Jeg hater Jup vtH.

Seth zei

Leuk stukje Youp! Trek je niets van die nare Bergelund aan. Die baalt gewoon omdat hij deze week verkozen is tot de meest gehate Noor van 2006.

Youp zei

Dank, Seth. Zullen wij morgen samen gaan gastbloggen? Lijkt me leuk.

Seth zei

Goed idee Youp. Als het tenminste van Jan Paul mag.

Jan Paul zei

Natuurlijk mag dat van mij!

Freek zei

Het lijkt me niks. Een oudejaarsblog van twee slechte conferenciers.

Youp zei

Nee. Jan Paul´s blogbezoekers zitten zeker te wachten op een preek van Freek.

brigitte zei

Macho's!

freek zei

Waar bemoei jij je mee Brigitte Annelies van de Pies Kaandorp?