zondag, december 03, 2006

Artis de Partis

Ik heb nu tijdelijk onbetaald verlof genomen, maar normaal gesproken werk ik twee dagen in de week als tekstschrijver bij een reclamebureau. Daarmee betaal ik mijn hypotheek. Mijn tweede hypotheek bekostig met het schrijven van kinderboeken. Voor reclamecampagnes geldt hetzelfde als voor kinderboeken of decemberdagen. Er zijn goede, slechte en héél erg slechte. De gevulde sok hier naast mij is zo´n voorbeeld van de laatste categorie.

Stel. Je krijgt als reclamebureau opdracht om reclame te maken voor een dierentuin. Je kunt daarbij vrij putten uit alle dieren die ze daar hebben. Je kunt leuke foto´s maken, je kunt mooie foto´s maken, je kunt vrij associëren met het thema ´dieren´. De mogelijkheden zijn eindeloos. En waar komt FHV-BBDO (zo heten ze echt) mee aan? Met een een-uur-voor-de-presentatie-aan-de-klant-in-elkaar-geflanste gevulde sok! En alsof dat nog niet beschamend genoeg is voor de creativiteit, ze noemen hem Artis de Partis...

Artis de Partis! Gloeiende gloeiende. En Artis keurt het ook nog eens goed!!!

´Jamaar kinderen vinden het leuk´. Donder op! Kinderen die dit leuk vinden, vinden alles leuk. Deze campagne is compleet ruk.
´Artis de Partis is echt kindertaal´. Precies! En daarom de taak aan overbetaalde tekstschrijvers om toch echt iets beters te bedenken dan wat een kleuter van vier bedenkt!

Artis de Partis. Weg ermee!

3 opmerkingen:

ted zei

Kom kom, Jan Paul, heb toch mededogen met Artis de Partis! Hoe zou jíj het vinden als je de hele dag rond moest lopen met zo'n enorme dot schaamhaar in je gezicht?
Gelukkig kan ik met een digicosmetische, pijnloze transplantatie het leed van Artis de Partis verzachten.

Jan Paul zei

Artis de Partis zelf kan er weinig aan doen - al zou hij ook gewoon de eer aan zichzelf kunnen houden en zichzelf voor een Engelse Mastiff kunnen werpen.

Het zijn de bedenkers die gestraft moeten worden met 39 vlooienbeten op een plek op hun rug waar ze niet bij kunnen om te krabben.

Anoniem zei

jean paul je bent fantastisch wat een stelletje pannenkoeken!