woensdag, november 15, 2006

De beroemde Steen van Galveston


In het kader van de HLEAEIDMHTMH-Week één van de leukste citaten die ik ken uit Blackadder:

Percy: Ze zeggen dat de ogen van de Infanta blauwer zijn dan de beroemde Steen van Galveston o heer.
Edmund: Hm! Dan wat?
Percy: Dan de beroemde Steen van Galveston.
Edmund: En wat is dat precies?
Percy: Nou… het is een beroemde blauwe steen. En hij komt uit Galveston.
Edmund: Aha. En wat is daarmee?
Percy: Nou o heer, om te beginnen is hij iets minder blauw dan de ogen van de Infanta.
Edmund: Hm... ik snap het. En heb jij die steen wel eens gezien?
Percy: Nou nee. Maar ik ken mensen die hem wel gezien hebben. En zij zeggen dat de steen echt heel heel blauw is.
Edmund: En hebben deze mensen ook de ogen van de Infanta gezien?
Percy: Nee, dat denk ik niet o heer.
Edmund: En jij hebt ze zeker ook nog nooit gezien, neem ik aan.
Percy: Eh... nee.
Edmund: Dus wat jij me hier aan het vertellen bent, Percy, is dat iets wat jij nog nooit gezien hebt iets minder blauw is dan iets anders dat je nog nooit hebt gezien...
Percy: Inderdaad, mijn heer.
Edmund: Dank je Percy. Jouw opmerkingen zijn ongeveer even welkom als een groot gapend gat in mijn hoofd.

Geen opmerkingen: