donderdag, november 16, 2006

A bit of Fry and Laurie


Speciaal vanwege de themaweek: de grappigste tekstfragmenten uit ´A bit of Fry and Laurie´.


Kapper tegen klant: ´Welke van uw talrijke haren zou u onder mijn professionele hoede wensen te plaatsen teneinde deze een vakkundig stuk knipwerk te laten ondergaan?´

Ik ben tegen het testen van dieren. Ze worden altijd zenuwachtig en dan halen ze alle antwoorden door elkaar.

Als je ze probeert te vermoorden dan kom je in de gevangenis en als je met ze probeert te praten dan krijg je braakneigingen. Er is maar één ding erger dan een makelaar, maar dat kan tenminste nog operatief verwijderd worden.

Stephen (Fry): De volgende sketch kunnen we helaas niet laten zien omdat er te veel seks en geweld in voor komt.
Hugh (Laurie): Veel te veel.
Stephen: Het is één en al seks en geweld.
Hugh: Ja. In de sketch slaat Stephen me herhaaldelijk met een golfclub.
Stephen: Wat op zich natuurlijk niet erg zou zijn als ik het niet zo verschrikkelijk sexy deed…
Hugh: Precies, dat is het probleem. Ik wou dat ik het u kon laten zien.
Stephen: En aan het eind van de sketch gaan we met elkaar naar bed.
Hugh: ...op een gewelddadidge manier.
Stephen: Heel, heel, heel gewelddadig. En dat mag niet.
Hugh: Nou ja, van mij wel…

Om heel eerlijk te zijn gebruik ik eh… gebruik ik mijn penis als een verlengstuk van mijn auto.

Geheime geneugten? Die heb ik niet. Nou ja, ik kan soms wel een hele zak M&Ms leeg eten. En mijn vrouw zegt dat ik teveel heroïne gebruik. Maar verder niet.

Mijn meisjesnaam is Mary Patterson. Maar ik ben getrouwd en heb natuurlijk de naam van mijn man aangenomen. Nu is het dus Neil Patterson.

Ik ben een tijdje de persoonlijke assistant van Prinses Anne geweest. Maar ik heb ontslag genomen. Het was duidelijk dat ik, hoe goed ik mijn baan ook deed, zelf nooit Prinses Anne kon worden. Het was meer de vraag hoe je heet en waar je vandaan komt dan hoe goed je in je werk was. En dat haat ik.

Ons eerste kind ging via het ziekenfonds. We moesten er négen maanden op wachten. Schandalig toch?

Geen opmerkingen: