dinsdag, oktober 17, 2006

Ruik eens wat ik ramsj


Het is zover. Mijn eerste boek in de ramsj. Het is een bekend verhaal. Je wint een prijs en daardoor komt er een nieuwe druk. Maar die druk verschijnt pas na de kinderboekenweek. Het boek verdwijnt daardoor weer in de anonimiteit. Daar kan de uitgever natuurlijk ook niets aan doen. Sommige boeken redden het dan nog op eigen kracht. ´Ruik eens wat ik zeg´ niet. Ik heb Querido gevraagd of ze meteen geëuthanaseerd werden of dat ze nog een rustige oude dag kregen. Gelukkig hebben ze een goed opvangtehuis gevonden waar de boeken goed verzorgd worden. Overigens is het niet het definitieve einde. Het boek is als Leesleeuw uitgekomen bij Zwijsen. Het is net de Lion King: ´the circle of life´.

2 opmerkingen:

Edward zei

Is het al uit in de Leesleeuw, Jan Paul? Of komt het nog?

Jan Paul zei

Ik heb mijn exemplaren al toegestuurd gekregen. Het ziet er mooi uit.