woensdag, oktober 18, 2006

Nieuwe rubriek: De ster uit het verleden...


Een nieuwe rubriek op dit blog van onze vaste society-medewerker Het Gebalsemde Lichaam van Lenin. Elke week bericht deze showbizz sidekick over een ster uit het verleden. Hoe gaat het nu met hem/haar? Deze week: Martin Brozius.

Martin Brozius. Wie hem niet kent is na 1980 geboren. Dankzij hem zou Hans Kazan niet ´De Man Die Alles Kan´ zijn geworden. Brozius is van huis uit acteur (Hamelen!), maar velen kennen hem vooral van Ren Je Rot. In het Duits heette dat overigens ´Der Plopp Heist Stop´. Echt waar. Sinds Ren Je Rot gestopt is hebben alleen zeer fanatieke tv-kijkers hem nog kunnen zien. In kleine rolletjes in Medisch Centrum West en GTST. En op AT5. Daar was te zien hoe hij op een enigszins genante manier nog steeds optrad als Ren Je Rot-presentator – ook voor úw feestjes en partijen!
What went wrong? Eind jaren tachtig kreeg Brozius het aan de stok met eerst zijn vrouw en daarna de fiscus. Daardoor werd hij gedwongen om zijn drie(!) panden aan het Vondelpark te verkopen. Vervolgens werd het stil. Brozius werd volgens sommigen vooral gezien op weg naar de slijter en naar de glasbak.
Toch gaat het naar eigen zeggen niet slecht met de acteur. Hij heeft nog steeds kleine klusjes en hij heeft een nieuwe vriendin (nou ja, die had hij al in 2001. Maar hopelijk nu nog steeds). Bovendien krijgt hij steun uit de astrale wereld. Hij heeft regelmatig paranormale ervaringen en wordt geholpen door beschermengelen. Je kunt het slechter treffen, toch?

Jullie, Lenin

P.S. Benieuwd naar een ster uit het verleden? Reageer en wie weet staat jouw ster volgende week op dit blog!

8 opmerkingen:

ted zei

Twee jaar geleden werd ik gevraagd door een studentenvereniging om de introductieweek op te leuken. Ik vond het wel ludiek en zegde medewerking toe. Het ging uiteindelijk niet door, en daar was ik wel blij mee, omdat ik erachter gekomen was dat ze éígenlijk Ted de Braak wilden, maar die niet konden vinden met Google. Wél die andere Ted.
Da's een vrij lange inleiding en ik wil niet eens weten hoe het verder is gegaan met TdB nadat hij van de buis verscheen (hij kwam laatst nog een keer terug in dat programma van Max)! Ik denk eerder aan een kinderprogramma uit mijn eigen jeugd: Ja zuster, nee zuster. Daarin sprongen twee dansers rond, van wie Barry Stevens bekend is gebleven. Maar die ander, Bobby heette hij in de serie, geloof ik, die is geheel van het toneel verdwenen. Of anders Carla Lips, van de Twips!

bibi zei

Paul, een verzoek van je eigenste vrouw. Waar is Sindala?

Ludo zei

Hoe is het met Webster? En met Rudy uit de Cosbyshow?
Komen er nog nieuwe afleveringen van MacGyver?

Jan Paul zei

Ted, Bobby heette John Kuipers. Hij heeft in een paar musicals gespeeld en is ook choreograaf geweest. Hier en daar duikt hij op als zwarte piet bij officiële televisieregistraties van Sinterklaas (zoals Michiel Kerbosch, Frank Sanders en Erik van Muiswinkel). Maar de laatste tijd is het heel stil rondom Bobby.

ted zei

Dank je wel!
Wat maf dat ik niet weet dat hij Zwarte Piet speelde; ik heb nota bene zelf een stuk of vijf Sinterklaasspecials geschreven voor Sinterklaas in Sesamstraat!

Geleyn zei

Gezien mijn lichte sympathie voor het christelijk gedachtengoed vraag ik mij af wat er geworden is van de presentatoren van de EO-kinderkrant?
Hij had een zeer forse bril(84% van deze man bestond uit bril) en zij was het type zeer grijze muis. Wel hadden ze hele handige knutseltips. Eigenlijk was de EO-kinderkrant een "eigen huis en tuin" avant la lettre. Hulde voor dat programma!

Jan Paul zei

De EO-kinderkrant. Daar keek mijn hele klas naar. Ik zag het om één of andere reden nooit. Een paar jaar geleden keek ik wel eens naar zo´n EO-programma. Dat was een soort probleemoplosshow. Kinderen belde met ver-schrik-ke-lij-ke problemen en kregen als advies dat ze maar moesten bidden. Weer een probleem opgelost. Stuitend was het.

Geleyn zei

Ja, dat ken ik. Vroeger moest ik op zondag naar de zondagschool en ieder jaar met Kerstmis mochten wij het kerstspel opvoeren. Twee keer mocht ik de Romein spelen (stoer plastic pak en zwaard!). Twee keer viel mij de eer ten deel om herder te zijn ( 1 keer eerste herder en 1 keer derde herder). Prachtig spel! ("kom laten wij naar bethlehem gaan, daar is een kindeke geboren".) Nooit een Oscarnominatie gehad maar kleinere producties krijgen nu eenmaal heel weinig aandacht in de media. Wel kregen we als beloning een boekje van W.G. van der Hulst. Bidden was ook daar het devies. Ruzie? Bidden! Slecht rapport? Bidden? Kinderverlamming (want niet ingeent natuurlijk)? Flink bidden!
Mij heeft het nooit geholpen....