vrijdag, oktober 20, 2006

Computerzappen


Vandaag had ik mijn laatste lezing van de kinderboekenweek. Vier groepen in iets minder dan drie uur tijd. Het voelde als een soort speed-dating met extreem minderjarigen. Voorlopig zitten de lezingen er even op. Dat voelt als vakantie. Zo´n lezing kost bij mij enorm veel energie. Ik voel me als een lege batterij waar 120 kinderen op hebben staan stampen. En de rest van de dag ben ik geen fluit meer waard. Elke zin die ik nu schrijf moet een paar keer over. Gemiddeld zitten er drie schrijffouten in.
Maar gelukkig is er video.google en vooral Youtube! Als je niets meer wilt doen en alleen maar wilt surfen of computerzappen is Youtube een feest. Voetballiefhebbers, toets ´soccer moves´, ´bergkamp´, of ´zidane´ in en je krijgt geweldige compilaties met de mooiste beelden. Muziekliefhebbers, toets de naam van een lang vergeten band in en voila, je kunt kiezen uit dertig clips. De meeste surfers weten dit al lang. Maar ik weet het nog maar een paar weken en sta nog steeds verbaasd over het gigantische aanbod. Zo was Bill Clinton pas nog in het nieuws omdat-ie een interviewer van het conservatieve station Fox flink de oren waste. Ik heb het hele interview gezien. Op Youtube.

Geen opmerkingen: