woensdag, oktober 18, 2006

Briljant plan


Ik weet nog steeds niet wat ik ga stemmen (morgen pas. Stemwijzer beslist). Maar het beste politieke voorstel dat ik het afgelopen jaar hoorde komt uitgerekend van iemand die zich (nog) niet verkiesbaar heeft gesteld: Bibi. Bibi heeft een tijd terug een geniaal plan bedacht. Op pakjes sigaretten zie je teksten met teksten als ´Roken schaadt de gezondheid´. Haar plan is om foto´s van de leefomstandigheden van bio-industriedieren verplicht op het vlees te zetten. Mensen mogen kiezen. Óf goedkoop vlees met enge plaatjes. Óf voortaan maar biologisch of vegetarisch eten. Ik stem voor Bibi´s plan.

P.S. Op de foto wijst Sien haar lievelingsgerecht aan met biologisch vlees.

7 opmerkingen:

ted zei

Kweenie. Ze waren van plan om foto's te zetten op pakjes sigaretten om de gevolgen van roken te laten zien, zoals zieke longen enzo. Maar volgens mij is dat niet doorgegaan, omdat je van roken ook impotent kunt worden, en een foto van een slappe piemel op een pakje sigaretten, dat zagen ze niet zitten.

Bij de slager krijg je vaak zakjes mee waarop een lachend varkentje staat, dus als ze plaatjes van bio-industriedieren op vlees zetten, photoshoppen ze er vast een lachend snuitje op!

Jan Paul zei

Ik geloof dat ze in Canada wel foto´s hebben met aangetaste longen. Maar dat weet ik niet zeker meer. In Nederland hebben ze die foto´s getest en hier werkten ze niet.

Er is ook een verschil met Bibi´s plan. Het is niet gegarandeerd dat je longen er zo uit zien. Bij de zielige dierenfoto´s is dat wel het geval.

Lachende snuitjes photoshoppen wordt verboden door minister Dumon Tak.

Jan Paul zei

Ik geloof dat ze in Canada wel foto´s hebben met aangetaste longen. Maar dat weet ik niet zeker meer. In Nederland hebben ze die foto´s getest en hier werkten ze niet.

Er is ook een verschil met Bibi´s plan. Het is niet gegarandeerd dat je longen er zo uit zien. Bij de zielige dierenfoto´s is dat wel het geval.

Lachende snuitjes photoshoppen wordt verboden door minister Dumon Tak.

Edward van de Vendel zei

Ik vind het een geweldig idee. Bibi for president, maar dan wel quart-time, zodat ze ook nog eens een boek kan schrijven. Of kan gaan theedrinken bij Americain.

Thomas zei

Ik ben één keer bij Americain geweest (tenminste: er is toch maar één Americain, op het Leidseplein?). Ik was met mijn huisgenote - we hadden ons voor de gelegenheid in een sjiek pak gehesen om geheel binnen het opgeprikte decor te passen. En toen zagen we een muis. In het Americain.
Nu hadden we in diezelfde tijd thuis ook een muis, die brood, crackers en spaghetti aanvrat. Dus we konden er niet zo om lachen. De Amerikaanse toeristen die de muis pas zagen toen die zich vlak naast de voeten van de bevalligste dame in hun opgeprikte gezelschap begaf, ook niet.
Daar konden wij dan wél weer om lachen.

Geleyn zei

Minister Dumon Tak klinkt wel erg goed. Dubbele namen doen het goed bij ministers (Korthals Altes, Hirsch Ballin, Beelaerts van Blokland, De Hoop Scheffer).

marieke zei

Ach Geleyn, als ik ooit in de politiek ga, dan plak je er toch gewoon een naam aan vast:
verhoeven-van drie of van drie verhoeven... hmmm misschien toch maar niet de politiek in...